לפני קצת יותר משנה השיקה אודי בארץ את ה-R8, אחותה הגרמנית של הלמבוריגיני גייארדו, וכעת נוחתת האחות החזקה במשפחה – גרסת ה-5.2 ליטר עם מנוע ה-V10. עם 525 כ"ס זו אחת המכוניות החזקות והמהירות (316 קמ"ש, 3.9 ש' למאה) ביותר בהיסטוריה המקומית של אודי. היא גם אחת היקרות במבחר המקומי עם תג של 1.6 מליון שקלים לעומת 1.4 מליון שקלים לגרסת ה-V8 המוכרת.

לפי אבי צור, מנכ"ל צ'מפיון מוטורס ומי שהצעיד את אודי למעמדה בתחילת העשור, הציפייה בשנה נורמאלית היא למכור כ-4-5 מכוניות מהגרסה הזו.
האם זה כלכלי להביא מכונית כמו ה-R8 עם כמויות כאלה?
"הגישה שלנו היא שבכל רכב שנמכר בארץ היבואן צריך להרוויח. זאת גם אם אנחנו מנסים להיות הכי אגרסיביים ותחרותיים שאפשר. אבל כדאי לזכור שהרמה המותגים מאוד מסתייעת ממכונית כזו. כמותג שהולך ומשיק יותר כלים בתחום הספורט, ה-R8 מאוד מסייעת לתפיסה שלהם. יחד עם זאת אנחנו הולכים על שיווק ויראלי ללקוחות רלוונטיים. זה לא שנחזיק מלאי, או רכבי הדגמה כמו ב-TT או ב-A5. כאן לא תהיה תמיכה כזו במכירות".

האם יש דרך למדוד את התרומה התדמיתית של רכב כזה למותג?
"זו אכן שאלת המיליון דולר" אומר צור "יש לנו יכולות למדוד את החשיפה ללקוחות הרלוונטיים של אודי. לקוחות מכירים את הרכב ויודעים לקשר אותו למותג הנמדד. את זה אנחנו יכולים לבדוק על ידי סקרים טלפוניים. רכב כזה עם העוצמה, הטכנולוגיות והנראות מקרין את מה שאנחנו רוצים כלפי המותג".

עד כה נמכרו 4 מכוניות מדגם ה-R8 ובאודי בסך הכל מרוצים. "צריך לזכור שב-2009 לא נמכרו מכוניות כאלה ולא עשינו מאמצים. כל המכוניות נמכרו תוך ארבעה חודשים ב-2008 אז לפרק הזמן הזה זו תוצאה טובה. ברור שעכשיו, עם הכלכלה החדשה המצב שונה והדגש הולך לכיוון בסיסי יותר".
ובכל זאת, באודי ימשיכו למכור את שתי הגרסאות יחד ובשנה נורמאלית, היו מקווים לראות מכירה של 10 כלים כאלה בשנה.