חברת מורגן הבריטית הזעירה היא בהחלט יוצאת דופן בעולם הרכב. השנה חוגגת מורגן 100 להווסדה, ובניגוד להרבה חברות-בוטיק שנעלמו מן העולם היא שורדת, ואפילו משגשגת עם רשימת המתנה ארוכה למכוניותיה. לא זו בלבד – מורגן נמצאת בבעלות משפחה יחידה מיום הקמתה.
את יובל ה-100 בחרה מורגן לחגוג עם המכונית שאתם רואים כאן, שהיא למעשה גרסת טארגה של האירומקס קופה. שני פנלים בגג ניתנים להסרה (ולאחסון נוח בתא המטען) כדי לתת לנוסעי המכונית לחוש את האוויר הפתוח. יש להזכיר כי האירומקס, שהיא המורגן היקרה והאקסקלוסיבית ביותר, היא במקור גרסת קופה על בסיס האירו 8 הפתוחה, כך שהמרכב קשיח די הצורך ולא יסבול מפתיחת הגג.
מורגן חוגגת יומולדת: אירו סופרספורטס
צילום: מנהל
המנוע הוא אותו V8 שמגיע מב.מ.וו בנפח 4.8 ל', ואמור להספיק לביצועים נאים למכונית קלת-המשקל. הייצור יתחיל בראשית 2010, ואם אתם רוצים כזו זה יעלה לכם 25,000 ליש"ט במועד ההזמנה (ומהיכרותנו עם הביקוש למכוניות מורגן, כדאי מאד להזדרז) – ולאחר מכן תצטרכו להוסיף עוד 100,000 ליש"ט פלוס-מינוס. זה אומר שהאירומקס סופרספורטס עולה כרבע יותר מאירומקס רגילה, אבל לא נראה לנו שזה מה שירתיע את הלקוחות (עוד על חגיגות ה-100 של מורגן, על רפליקה קלסית לילדים לכבוד האירוע ועל החברה בכלל, בידיעה קודמת כאן).