קונצרן דייימלר, יצרן מכוניות מרצדס (בין היתר), הודיע שלשום כי הוא מוותר על יתרת חלקו בבעלות קרייזלר, בשיעור 19.9%. בכך מוסר אחד המכשולים שעמדו בפני השיתוף המתבשל בין פיאט לקרייזלר, ומצד שני מהווה צעד זה הפסד של כחצי מיליארד אירו בספרי דיימלר, בנוסף למחיקת חובות קודמת בשל ויתור על הלוואות שעליה כבר הוכרז בספרי המאזן של 2008. דיימלר ניהלה מו"מ עם חברת סרברוס, בעלת קרייזלר, מאז הסתו האחרון על מציאת פתרון ליתרת מניותיה. הויתור הנוכחי מסמל קץ סופי ליחסים בין דיימלר לקרייזלר שנמשכו מעל 11 שנה.
ואילו אתמול דיווחה דיימלר על תוצאותיה העסקיות לרבעון הראשון של 2008, ואלו אינן חיוביות בלשון המעטה. הקונצרן רשם הפסד נקי של 1.3 מיליארד אירו בתקופה המדוברת, זאת לעומת רווח נקי של 1.33 מיליארד אירו באתה תקופה ב-2008. תוצאות אלו גרועות מהתחזיות המוקדמות של גורמים פיננסיים, אשר ציפו להפסד של פחות ממיליארד אירו. ההכנסות צנחו בשיעור דרמטי, מ-24 ל-18.7 מיליארד אירו, יחד עם ירידה דרמטית עוד יותר של 34% במספר המכוניות והמשאיות שמכר הקונצרן. עיקר ההפסד מגיע מפעילות מותג מרצדס, שרשם הפסד לפני מס של 1.1 מיליארד אירו לעומת רווח בשיעור דומה ברבעון הראשון של 2008.
בהודעה רשמית מטעם דיימלר אמרה החברה כי היא מצפה להגיע לחסכון של 4 מיליארד אירו באמצעות קיצוצים בעלויות או המנעות מעליה בהוצאות, כשהאפקט יורגש במלואו בהמשך השנה. יחד עם השקת ה-E-קלאס החדשה, צופה הקונצרן לשיפור הדרגתי ברווחיות במהלך 2009. עם זאת, גם ברבעון השני צפוי "הפסד משמעותי", בין היתר בגלל משמעויות הויתור על קרייזלר.