עד 2002 ליונדאי לא הייתה בכלל מכונית סופר-מיני. כאשר הוצגה הגטס לפני שבע שנים קצת פקפקנו ביומרנות של היבואנית להפוך אותה לרבת מכר, אבל ההצלחה דברה בעד עצמה; הגטס הפכה לשחקן חשוב ביותר בקבוצה ואחת הקטנות הנמכרות ביותר בארץ.
על רקע זה ובאיחור של כחצי שנה נוחתת בארץ מחליפת הגטס – היונדאי i20. הסופר-מיני של יונדאי, שמגיעה אלינו מהודו (כמו גם אחותה הקטנה i10), יוצאת לדרך במבחר עשיר של גרסאות וברמות ציוד גבוהות ביחס למקובל. מצד שני, יחד עם השיפור המשמעותי באבזור עלו המחירים ביחס לגטס עם כי יונדאי כהרגלה עדיין שומרת על תחרותיות גבוהה.

היונדאי i20 מגיעה לכאן בשתי תצורות מרכב (3 ו-5 דלתות), עם מנועי ה-1.4 ליטר וה-1.6 ליטר (100 כ"ס ו-126 כ"ס בהתאמה) מסדרת ה'גמא' (כמו ב-i30 הגדולה יותר) ועם אופציית בחירה בין תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית. המכונית מוצעת בשלוש רמות גימור שכולן מצוידות למדי. הגרסה הבסיסית ('אינספייר') כוללת 6 כריות אוויר, בקרת יציבות, מחשב דרך, מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה ומראות מתקפלות חשמלית. מחירה עומד על 102,000 שקלים והיא ככל הנראה גם תהיה הגרסה החשובה ביותר עבור 'כלמוביל' מבחינת המכירות. מעליה מוצעות רמות ה'פרימיום' (106,000 שקלים רק ב-1.4 ליטר) עם בקרת אקלים, אזעקה מקורית, גג נפתח והגה עוטה עור ורמת ה'סופרים' (עם חישוקים קלים ומערכת למדידת לחץ אוויר). זו האחרונה מוצעת רק עם מנוע ה-1.6 ליטר ותעלה 115,000 שקלים. בתחתית ההיצע עומדות הגרסאות הידניות עם תג מחיר של 97,000 שקלים (עבור 1.6 ליטר שלוש דלתות או 1.4 ליטר עם חמש דלתות) או 95,000 שקלים (1.4, שלוש דלתות, ידנית). גרסאות הדיזל יוצעו בהמשך אך מחירן טרם נמסר.
יונדאי i20 יוצאת לדרך בישראל (וידאו)
צילום: מנהל
מדובר כמובן במכונית חשובה ביותר עבור היבואנית, ודן אורנשטיין, מנכ"ל יונדאי ישראל מעריך שלמרות העלייה במחיר, תצליח מחליפת הגטס – כמו קודמתה – להתברג בצמרת הקבוצה; לדבריו, בין היתר בזכות התמורה למחיר והאבזור. ברוח ימים אלה אורנשטיין נמנע מלציין צפי מכירות של היונדאי i20, אך מוסר כי שיווק הגטס ימשך במקביל עד סוף השנה. נכון לעת עתה, בכלמוביל אין תוכניות לשווק בישראל את הגטס ב-2010, למרות המשך ייצורה בקוריאה.

ראיון עם דן אורנשטיין, מנכ"ל כלמוביל, באירוע השקת יונדאי i20 בישראל (וידאו)