קארמאן גיה. היו זמנים
המצב הכלכלי הקשה הכלל-עולמי, וספציפית בתעשיית הרכב, הפיל עוד קורבן. בשנים האחרונות נוטים יצרני רכב מסויימים להעביר לעצמם ייצור מכוניות שנעשה אצל קבלני-חוץ, תהליך שכבר הותיר חותם אצל ספקים כמו Heuliez הצרפתית וברטונה האיטלקית (שנקלעו לקשיים עוד ב-2007) ואחרים. המשבר הכלכלי הוסיף שמן למדורה ועכשיו הגיע תורה של קארמאן הענקית, יצרנית הרכב העצמאית הגדולה ביותר בגרמניה, לקרוס.
קארמאן, שהתמחתה בגגות נפתחים, העסיקה מעל 4,000 עובדים עם מחזור מכירות של 1.3 מיליארד אירו ב-2008. אבל קארמאן איבדה את חוזה ייצור האודי A4 קבריולה – המכונית האחרונה ירדה מפס הייצור בפברואר – וכיום הייצור הפעיל היחיד בהיקף גדול שנותר במפעלי קארמאן בגרמניה הוא של המרצדס CLK קבריולה, חוזה שעתיד להסתיים גם הוא במאי הקרוב.
בסוף השנה שעברה נערכה קארמאן למצב והציגה תכנית ארגון מחדש, שכללה פיטורי מחצית מכוח העבודה – אך ההדרדרות המהירה בשוק העולמי ובהזמנות הותיר אותה ללא אפשרות לשלם את כספי הפיצויים למפוטרים. כיום הגיעה החברה למצב של חדלות-פרעון והגשת בקשה בסוף השבוע שעבר לתהליך פשיטת רגל וארגון מחדש בהגנת בית המשפט.
קארמאן קנתה את עיקר פרסומה בזכות הקארמאן-גיה של פולקסווגן, קופה (וגם קבריולה) על בסיס החיפושית שיוצרה מסוף שנות ה-50 ועד אמצע שנות ה-70 בלמעלה מ-400,000 יחידות. כמו כן היתה קארמאן אחראית לפיתוח הגג הקשיח-הנפתח הראשון בעולם הרכב, של המרצדס SLK. בין היתר ייצרה קארמאן במשך שנים רבות את גרסת הקבריולה של החיפושית הישנה והגולף לדורותיה (עד 2001) ושל האודי 80, את הפולקסווגן שירוקו (בין 1974 ל-1992), ובעידן הנוכחי – את גרסאות הקבריולה של החיפושית החדשה, האודי A4 והמרצדס CLK המוזכרות לעיל, וכן את הקרייזלר קרוספייר ואת הגגות הנפתחים של הרנו מגאן CC. שלוחת החברה בבריטניה מייצרת את הגג הקשיח המתקפל של הניסאן מיקרה C+C, ושלוחה אמריקנית פעילה מייצרת גגות ורכיבים עבור כל היצרניות האמריקניות הגדולות, בין היתר לגרסאות פתוחות של מכוניות כמו הפורד מוסטנג והקרייזלר סברינג.