הנוביס בתערוכה בניו-יורקעושה רושם שהמשבר הכלכלי העולמי לא ממש משפיע על יונדאי – לפחות לא על מחלקות העיצוב השונות של היצרן המפוזרות ברחבי העולם. אחרי הקונספט ix-onic מז'נבה מציגה יונדאי בניו-יורק עוד רכב פנאי-תצוגה, אבל הפעם מדובר במשהו עתידני יותר: הנוביס (Nuvis) ההיברידי שעוצב במרכז העיצוב של יונדאי בקליפורניה. בעוד ה-ix-onic הקונבנציונלי-יחסית מהווה קדימון לדגם סדרתי – הטוסון הבא – הרי שהנוביס הוא קונספט שמקסימום מצביע על כיווני עיצוב עתידיים. ביחידת ההנעה Hybrid Blue Drive – שהוצגה בתערוכת לוס-אנגל'ס לפני כחצי שנה ועתידה להופיע בסונטה בשנה הבאה, אגב – אין שום דבר נועז במיוחד: מנוע בנזין 2.4 ל' מסדרת ת'טא המוכרת היטב שעבר אופטימיזציה ליעילות וחסכון בדלק, משודך למנוע חשמלי בהספק צנוע של 30 קילוואט (כ-41 כ"ס), אך עם מומנט של מעל 20 קג"מ. מדובר בהנעה היברידית מקבילית, שפירושה כי ניתן לנוע בכוח המנוע החשמלי לבדו, באמצעות מנוע הבנזין, או שניהם יחד. החידוש כאן (שגם אמור להגיע לייצור סדרתי בסונטה ההיברידית המוזכרת לעיל) הוא השימוש במצברי ליתיום-פולימר, שצפויים להיות הדבר-החם-הבא בתחום אגירת אנרגיה חשמלית. טווח הנסיעה שמספקים המצברים לא נמסר אך הם נטענים, כמובן, באמצעות בלימה רגנרטיבית (וללא אפשרות פלאג-אין, דהיינו טעינה מהרשת). מנוע הבנזין מצוייד בפונקציית דימום והתנעה אוטומטיים.

• כל המידע על דגמי יונדאי בישראל

שאר הרכב יותר נועז. זוג דלתות כנפי-שחף ענקיות מספקות גישה לתא הנוסעים העתידני, עם עיצוב זורם ודגשים כחלחלים. ארבעת הנוסעים יכולים לתקשר ביניהם ועם מערכות הרכב דרך מערכת תקשורת חדשנית המכונה Methode Electronics TouchSense.
יונדאי נוביס – קונספט היברידי
צילום: מנהל
חומרי הריפוד והדיפון ידידותיים לסביבה – המושבים מרופדים בבד פוליאסטר שמוחזר כולו מפלסטיק בקבוקי שתיה. בצעד משעשע, חגורות הבטיחות יוצרו על-ידי Harveys Original Seatbeltbags, חברה שמתמחה בתיקי יד שעשויים מ... חגורות בטיחות. אותה חברה גם סיפקה זוג תיקים תואמים, שיהיה.