רק לפני שבוע סיפרנו לכם על התכניות של ניסאן להביא לישראל את מכונית הספורט הקומפקטית 370Z מעוררת-התאבון, מחליפתה של ה-350Z – והנה מציגה ניסאן בתערוכת ניו-יורק גרסת רודסטר ל-370Z, אשר מחליפה את ה-350Z רודסטר. לשמחתנו נמנעה ניסאן מללכת בעקבות אופנת הקופה-קבריולה ושמרה על גג בד רך, בדיוק כמו ב-350Z רודסטר. הגג נפתח בלחיצת כפתור ללא צורך בפתיחת תפס ידנית, והתהליך אורך כ-20 שניות. אנו שמחים גם לבשר כי החסכון במשקל שהתרחש במעבר מה-350Z קופה ל-370Z בא לידי ביטוי גם כאן: למרות חיזוקי-המרכב הנדרשים בגרסה פתוחת הגג, משקלה של ה-370Z רודסטר גבוה רק בכ-70 ק"ג משל הקופה, ונמוך בכ-100 ק"ג משל ה-350Z רודסטר.
יחידת ההנעה זהה לזו של הקופה (ולזו המוכרת לנו מדגמי אינפיניטי) – V6 בנפח 3.7 ל' המפיק כאן 332 כ"ס (בגרסה האמריקנית), ומשודך לתיבת 6 הילוכים ידנית (עם פונקציית גז-ביניים אוטומטית, אם בחרתם בחבילת 'ספורט'!) או 7 היל' אוטומטית. נתוני ביצועים לא נמסרו אך אפשר לצפות כי עם יותר הספק ופחות משקל, נקבל שיפור משמעותי לעומת הרודסטר הקודמת. ה-370Z קופה מגיעה מ-0 ל-100 ב-5.4 שנ', כך שניתן להניח שהרודסטר תוסיף עוד שתיים-שלוש עשיריות לנתון זה. דיפרנציאל מוגבל-החלקה, אגב, הוא אופציונלי בלבד, כחלק מאותה חבילת ספורט המוזכרת לעיל שכוללת גם חישוקי "19 במקום ה-"18 התקניים.
ברשימת האבזור נמצא חידוש בדמות מושבים מחוממים וממוזגים – לראשונה בניסאן פתוחה – כמו גם תקשורת בלוטות' מובנית ואופציה למערכת ניווט המבוססת על כונן קשיח.
שיווקה של ה-370Z יחל בארה"ב בקיץ הקרוב, אך לא ידוע מתי באירופה. אנו מצדנו יכולים לקוות כי הרודסטר החדשה תגיע גם היא לישראל, לצד הקופה שאמורה לנחות פה עוד השנה.