השקת גרסת AMG ל-E-קלאס החדשה היתה רק ענין של זמן – והנה ה-E 63 AMG החדשה כאן, בהדלפה שוברת-אמברגו לקראת הצגת המכונית החמה בתערוכת ניו-יורק בעוד כשבוע. החידוש העיקרי לעומת ה-E-AMG הקודמת הוא בתיבת ההילוכים: אותה תיבת Speedshift היברידית המשלבת מצמד חיכוך קונבנציונלי בשילוב עם תמסורת פלנטרית, שראינו לראשונה ב-SL 63 AMG. תיבה זו ומציעה ארבעה מצבי פעולה: רגיל, ספורט, ספורט פלוס וידני. במצב הידני מתבצעות החלפות ההילוכים בתוך 100 מילישניות בלבד.
המנוע הוא אותו V8 בנפח 6.2 של AMG שמניע כיום את רוב גרסאות AMG, אך ההספק עלה מ-507 כ"ס ב-E הקודמת ל-518 כ"ס בחדשה. למרות זאת צריכת הדלק השתפרה ב-12%, בין היתר בזכות התמסורת היעילה יותר.
המיתלים מכונים AMG Ride Control, שילוב של קפיצי פלדה קדמיים וקפיצי אוויר אחוריים מתאזנים-מאליהם יחד עם בולמי זעזועים אדפטיביים בעלי בקרה אלקטרונית. עוד זוכה גרסת AMG להיוגי מהיר ב-22% משאר גרסאות ה-E-קלאס, ולמערכת ESP שהופיעה קודם לכן ב-S63 AMG וב-C63 AMG: היא מציעה שלושה מצבי פעולה: רגיל, ספורט ומנותק. הצמיגים הם 255/40-18 מלפנים ו-285/35-18 מאחור.
בין האופציות שיוצעו לבחירת הלקוחות: ביטול הגבלת המהירות ל-250 קמ"ש והעלאתה ל-300 קמ"ש, מיתלי ספורט מוקשחים, דיפרנציאל אחורי ננעל וחישוקי "19 עם צמיגים בחתך נמוך יותר.

השקה: מרצדס E-קלאס החדשה
כל דגמי מרצדס בקטלוג באתר