כבר בסוף שנה זו באולמות התצוגה: מיצובישי i-MiEV
אם עד היום היו ספקות, הרי שמיצובישי מצהירה בז'נבה על הכיוון העיקרי שלה באירופה בשנים הקרובות. עיקר המשאבים של הקונצרן היפני במלחמתו על לב הלקוח האירופאי, על-פי מיצובישי, יופנו לפיתוח ושיווק מכוניות חשמליות, וה-i-MiEV קונספט שמככבת מעל לבימות ז'נבה היא גרסה כמעט מוכנה לייצור. הכוונה להתחיל בשיווק גרסה המונית כבר בסוף שנה זו. זאת ועוד: מיצובישי חתמה לא מכבר על הסכם שיתוף פעולה עם קונצרן PSA הצרפתי (פיז'ו-סיטרואן) בדבר פיתוח משותף של כלי רכב חשמליים עבור השוק האירופאי בעיקר.
את המיצובישי i-MiEV הספורטיבית (i-MiEV Sport Air), עליה כבר סיפרנו לכם, נראה – אם בכלל – בשלב מאוחר יותר, אבל הגרסה המוכרת לנו זה מכבר, בעלת ארבעת הדלתות ו-4 מקומות ישיבה, מתקרבת כאמור אל אולמות התצוגה.
ה- i-MiEV האירופאית עברה התאמות ושינויים קלים בכדי לעמוד בדרישות השוק האירופאי, בראשן הרחבה מסוימת של המרכב ומפשק הגלגלים (בהשוואה לקונספט המקורי שהוצג בטוקיו בסוף 2006). המנוע החשמלי, המותקן במרכז הרכב, מייצר 47 קילוואט, שהם בתרגום חופשי כ-64 כוח-סוס. המנוע ניזון מצבר סוללות ליתיום-אייון הממוקם ברצפת המכונית, לטובת ניצולת מרבית של תא הנוסעים וחלוקת משקל נוחה. זמן ההטענה נע בין 7 שעות (ממצב ריק לגמרי עד הטענה מלאה) בחיבור לשקע החשמל הביתי ועד 25 דקות (!) בלבד בהטענה מהירה – היכן שתהיה עמדה שתאפשר כזו.
ה-i-MiEV מיועדת לגמוע מרחק נסיעה של עד 160 ק"מ ומהירות מרבית של 130 קמ"ש, מה שיאפשר מן הסתם גם גיחות קצרות אל מחוץ לעיר – שדה המחיה העיקרי שלה – על הכביש המהיר.
אגב, ה-i-MiEV Sport Air קונספט, האחות הספורטיבית המיועדת של ה-i-MiEV, מצוידת במנוע שמייצר 60 קילוואט (82 כוח-סוס) ומרכבה מתהדר באחוז גבוה של חומרים פלסטיים הניתנים למחזור ואלומיניום קלי משקל.

נהגנו ב-i-MiEV קונספט!