יטי הוא שמו של איש-השלג המיתולוגי השוכן בהרי ההימליה, וזהו גם כינויו של רכב-פנאי קומפקטי חדש שמציגה סקודה בימים אלה בתערוכת ז'נבה – רכב הפנאי האמיתי הראשון של המותג, למעשה. נתקלנו לראשונה ב- סקודה יטי כאשר הוצג כקונספט בתערוכת ז'נבה 2005 (ובגרסת טנדר פתוחה מאוחר יותר באותה שנה); שנתיים מאוחר יותר הודיעה סקודה כי היא מתכננת להביאו לייצור, ועכשיו בז'נבה הוצגה סוף-סוף הגרסה הסדרתית.
תערוכת ז'נבה: סקודה יטי, היצור מגיע לייצור
צילום: מנהל
הפעם אין כאן הברקה עיצובית נוסח הרומסטר, ו- סקודה יטי מעוצב באופן קונבנציונלי לחלוטין. סקודה מקמצת בפרטים טכניים, אך לאור הממדים – האורך הכללי הוא 4.2 מ' – אפשר להניח כי נעשה כאן שימוש באותה פלטפורמה של הרומסטר (המשלבת בין אלמנטים של סקודה אוקטביה ופאביה). ברור, על כל פנים, כי אין זה פולקסוגן טיגואן בלבוש סקודה. כאמור, סקודה אינה מפרטת יותר מדי בשלב זה. מה שכן פורסם הוא היצע יחידות ההנעה – צמד מנועי בנזין TSI, בנפחי 1.2 ו-1.8 ל' עם 105 ו-160 כ"ס, ושלישיית דיזל, כולם בנפח 2.0 ל' עם הספקים מ-110 ועד 170 כ"ס. הגרסאות החלשות, בנזין ו'דיזל, יוצעו גם עם הנעה קדמית, האחרות – רק עם הנעה כפולה. לטענת סקודה, גרסאות ה-4x4 מספקות יכולת שטח גבוהה. החישוקים התקניים הם "17.
שיווק בפועל יחל מאוחר יותר השנה.

לדגמי סקודה בקטלוג האתר