"תגיד, אתה מכיר אולי את אלי שאולי?"איש לא יטען כי הלמבורגיני מורצ'ילגו הנוכחית היא מכונית משעממת. למעשה זו אחת המכוניות היותר-מלהיבות שאפשר לקנות כיום, מחוספסת ובלתי-מלוטשת יחסית למכוניות-על איטלקיות אחרות של פרארי או פאגאני אך מסעירה, מרגשת וסופר-מהירה. אז עכשיו יש מורצ'ילגו חדשה, LP 670-4SV – מושחזת מאי-פעם: חזקה יותר, קלה יותר, קרבית יותר.
מאז ומתמיד סימלו האותיות SV גרסאות קיצוניות אצל למבורגיני. משמעותן SuperVeloce, דהיינו "סופר-מהירה". 342 קמ"ש, במקרה זה, 2 קמ"ש שלמים יותר מה-LP640 הנוכחית, ו-3.2 שניות מ-0 ל-100 שזה כבר שיפור של 2 עשיריות שלמות. כפי שניתן לנחש, הספקו של מנוע ה-V12 בנפח 6.5 ל' הועלה מ-640 ל-670 כ"ס, כאשר במקביל גם חל קיצוץ של 100 ק"ג במשקל – למרות הגדלת קשיחות השלדה בפיתול בשיעור של 12% - אשר עומד עכשיו על 1,565 ק"ג. כל המכונית עברה תכנון מחדש ובין השינויים המעניינים: תכנון אווירודינמי משופר שכולל אפשרות בחירה בין שני ספוילרים אחוריים. הקטן יותר נועד להקטין את הגרר ומאפשר מיצוי מלוא פוטנציאל המהירות (אבל עדיין מייצר כוח הצמדה גדול מאשר ב-LP 640), ואילו הגדול, המכונה Aeropack Wing, מגדיל את כוח ההצמדה על חשבון הגדלת הגרר ופגיעה קלה במהירות המרבית (שיורדת, אבוי, ל-337 קמ"ש. נו באמת). החרטום והזנב עוצבו מחדש, לא רק למען האווירודינמיקה או יעילות קירור המנוע והבלמים אלא גם לצורך הופעה קרבית עוד יותר. בין היתר יש כיסוי מנוע שקוף חדש, דיפיוזר אחורי העשוי כולו סיבי פחמן. פרט שישמח את השמרנים בינינו הוא כי בנוסף לתיבה הרובוטית e.gear, יוכלו עדיין לקוחות ה-LP-670 לבחור בתביה ידנית מן השורה. בשני המקרים יורד הכוח לקרקע דרך מערכת הנעה כפולה שמעבירה עד 35% מהכוח, לגלגלים הקדמיים, ופועלת בסיוע דיפרנציאלים מוגבלי-החלקה קדימה ואחורה. המכונית מגיעה עם מערכת הרמה שמאפשרת להגדיל את מרווח הגחון ב-4.5 ס"מ, כדי לעבור מעל מכשולים יומיומיים שאינם מהווים מטרד למכוניות רגילות אבל עלולים להוות בעיה למכונית ספורט אקזוטית נמוכת-גחון. הבלמים התקניים הם קרבון-קרמיים (CCB), קלי-משקל ועמידים בפני התחממות.
תא הנוסעים מדופן ברובו באלקנטרה, לא רק המושבים על גם מרבית המשטחים האחרים כולל התקרה. השימוש בחומר זה חוסך משקל יחסית לעור, ולאותה מטרה גם וויתרה למבורגיני על מערכת שמע-ניווט (אפשר לבחור בה, אבל כאופציה בלבד). בקיצור: קרבית למהדרין.

נהגנו בלמבורגינים באיטליה!