לאחר תמונת טיזר אחת ומעט מידע טכני, משיקה בנטלי בז'נבה את המכונית החזקה שלה מעולם.
לאחר 90 שנות היסטוריה מפוארת הגיעה העת לקצת היסטריה. הבנטלי קונטיננטל סופרספורט (מחווה לדגם עם שם דומה משנת 1925, ראו תמונה למעלה) מציעה 621 כוחות סוס בריאים ממנוע ה-W12 המוגדש המוכר בנפח 6.0 ליטרים, שיפור קל של 11 כ"ס לעומת ה-GT ספיד שהיתה עד עתה הקונטיננטל (והבנטלי בכלל) החזקה והמהירה ביותר.
תערוכת ז'נבה: בנטלי קונטיננטל סופרספורט
צילום: מנהל
ההספק המרבי מגיע ב-6,000 סל"ד ולהבטחה בדבר גמישות מרשימה והמון כוח בכל טווח הסל"ד קל להאמין. מערכת הנעה קבועה לכל ארבעת הגלגלים תעביר את הכוח הרב לכביש דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם שש מהירויות - "קוויקשיפט" של ZF אשר עברה התאמות לעמוד בעומסים שהמנוע מסוגל לייצר. בניגוד לדרכה של תיבה אוטומטית, היא כן תאפשר לנהג המאוד ממהר להוריד שני הילוכים ב'מכה', היה ומנתק ההצתה ירשה זאת.
ביצועים הם מן הסתם אחד הצדדים החזקים, תרתי משמע, של משנעת נוסעים זו. 0-100 קמ"ש תוך 3.9 שניות, 0-160 קמ"ש תוך 8.9 שניות ומהירות מרבית של 329 קמ"ש. מערכת ההנעה לכל הגלגלים מפצלת את הכוח ביחס של 60:40 (לטובת הגלגלים האחוריים).
תערוכת ז'נבה: בנטלי קונטיננטל סופרספורט
צילום: מנהל
מוט מייצב מעובה, רכיבי מתלים קלים ותכנון מחודש שלהם ושל מערכת בקרת היציבות, מפשק אחורי רחב יותר ושימוש בחישוקי 20 אינץ' קלי משקל הופכים את המכונית למהוקצעת ולחדה יותר. על הבלימה אמונים דיסקים קרמיים משולבי פחמן, מאווררים כמובן, בעלי קוטר מעורר ייראה: 420 מ"מ קדימה, 356 מ"מ מאחור.
בהשוואה לאחותה הצנועה, הקונטיננטל GT ספיד, ירד המשקל ב-110 קילו הודות לשימוש נדיב בסיבי פחם, למשל במושבי הספורט, ביטול צמד המושבים האחוריים לטובת מקום למטען ועוד.
כדי שלא יטעו השכנים לחשוב שיש לכם סתם עוד בנטלי קונטיננטל קופה, מכסה המנוע, הכנפיים התפוחות וחישוקי האלומיניום המושחרים הינם יחודיים לדגם זה ומבליטים אותה מאחיותיה הנחותות והעממיות. ואם הבן הנודניק של השכנים לא ישתכנע ויציץ פנימה הוא יבחין בגימור אלקנטרה וסיבי פחם ברחבי הקוקפיט, צבעים עזים ומושבים הזועקים לשמיים "אנחנו רציניים!"
תערוכת ז'נבה: בנטלי קונטיננטל סופרספורט
צילום: מנהל
המכונית אשר תפעל על דלק רגיל או ביודלק E85 תשווק החל מסוף שנה זו בארה"ב וביתר העולם החל מקיץ 2010 (לא כולל אותנו, מן הסתם – במקרה והתחלתם לברר על הלוואות).
למרות השימוש בדלק ירוק אשר מפחית את פליטת המזהמים בכ-70 אחוז, עדין מדובר על פליטת 388 גרם פחמן דו-חמצני לכל קילומטר (להונדה אינסייט, למשל, נתון פליטת 101 חלקיקים לכל ק"מ...).
טוב, ירוקה ממש היא לא, אבל ממש מהירה ואקסקלוסיבית היא כן, ועוד איך!