על ההונדה אינסייט ספרנו לכם כבר בהרחבה. את ההתרשמות שלנו חתמנו באופן שהופך למאוד אקטואלי: "למרות התפשטות הטרנד הירוק, הונדה אינסייט היא עדיין מכונית נישה, וככזו, עיקר עתידה תלוי במחיר בו יצליחו אנשי היבואן לשווקה לציבור הישראלי". היעד המקורי אותו ציינו אנשי היבואן הנה סביבת טווח מחיר של שווי שימוש 3, קרי מחיר של עד 130,000 שקל.
אם נתבונן מעבר לים נראה שתמחורה של הונדה אינסייט חדשה הנו אגרסיבי ביותר. בארצות הברית היא תהיה זולה בכ-3,000 דולר ממחירה של טויוטה פריוס, הנמכרת ב-22,000 דולר. המחיר ביפן הנו 19,980 דולר (ביין כמובן), שוב זול מהפריוס - בכ-2,500 דולר.
אם נחצה את האוקיינוס נגלה מחירים מפתיעים אף יותר. ביבשת אירופה תוצע המכונית בשלוש רמות גימור שונות כאשר הנן מתומחרת נמוך יותר מהסיוויק ההיברידית. אם ניקח את מחירי אנגליה, המדינה אשר בה שוק הרכב נחשב יקר יחסית לנהוג באירופה והנה המדינה הראשונה בה הונדה מפרסמת מחירון רשמי, התמחור האגרסיבי נמשך. מחירה נמוך משל ההונדה סיוויק ההיברידית ונמוך ממחיר הטויוטה פריוס. זאת ועוד, היא אף זולה ממכוניות קומפקטיות משפחתיות "רגילות". דוגמאות? בבקשה:
גרסת ה-SE של ההונדה אינסייט תעלה באנגליה 15,490 פאונד. טויוטה פריוס עולה 17,870 פאונד, פולקסווגן גולף 1.6 ליטרים אוטומטית עולה 15,816 פאונד ופורד פוקוס - 17,345 פאונד.
גרסת ה-ES (האמצעית) כוללת אביזרי נוחות דוגמת אורות ומגבים אוטומטיים, חישוקי 16 אינץ', בקרת שיוט, פנסי ערפל, מושבים קדמיים מחוממים, הגה וידית הילוכים מעור ועוד תעלה באנגליה 16,790 פאונד. המתחרים? כ-1,500 עד 2,000 פאונד יותר.
גרסת ה-ES-T כוללת סלולרי מובנה, מערכת ניווט ומערכת DVD אינטגראלית תצמצם את כיס הרוכשים ב-18,390 פאונד. הפער מול המתחרים נשמר.
למרות מידותיה של האינסייט (בתפר שבין מכונית סופר מיני למכונית משפחתית קומפקטית, עם רוחב של 169.5 ס"מ, אורך של 439.5 ס"מ ובסיס גלגלים של 255 ס"מ) מצפה החברה שהיא תוכל למכור לאמריקאים גדולי המידות 100,000 מכוניות ב-2009, למרות המשבר הכלכלי, 60,000 מכוניות ביפן ועוד כ-40,000 מכוניות בשאר העולם.
ואצלנו? אנו העלנו השערות שונות באשר לפני השוק הישראלי בכלל ולגבי העתיד ההיברידי בפרט. יתכן והאינסייט הנה אכן מבשרת המהפכה הירוקה אצלנו. אם נזכה לראות את האינסייט בגרסת הבסיס סביב שווי שימוש 2 ולא רק שווי שימוש 3 כפי ששיערנו בתחילה, למרות מגרעותיה הבולטות דוגמת מושב אחורי מצומצם, תא נוסעים פשוט, תא מטען לא מספק למשפחה מלאה, וחוסר מסוים בדחף - למי שיחפש חיסכון בדלק יחד עם הצהרה אופנתית ירוקה ועכשווית לא יהיה פתרון זול יותר.
נוכח העובדה שתחילת המכירה צפויה באירופה רק באפריל, נצטרך לחכות לפחות עד אז כדי ללמוד מהי מדיניות התמחור של היבואן אשר תהיה תלויה בהקצאות יצרן, שערי מטבע ועוד.

מבחן השוואתי: טויוטה פריוס מול סיוויק היברידית