כאשר חשפה פורשה לראשונה את הפאנאמרה, מכונית הנוסעים-ארבע-דלתות שלה, ולמעשה עוד קודם עם תצלומי-הריגול הראשונים, התקבל עיצובה של הסדאן החדשה ללא התלהבות יתירה. עד עכשיו עוד לא נמצאו רבים שיגדירו אותה כיפה. אבל אתמול פרסמה פורשה תמונות ראשונות של תא הנוסעים, ובשפע – וזה כבר נראה הרבה יותר טוב.
פורשה מציגה: הפאנאמרה מבפנים
צילום: מנהל
המוטיב השולט הוא קונסולה מרכזית מעוצבת העוברת לכל אורך חלל הנוסעים (מאחור ממילא מצויידת הפאנאמרה בשני מושבים בלבד). התחושה, לפחות עם הגוונים הלבנים בגרסה המצולמת, אוורירית מאד – ועדיין כל נוסע מקבל איזור משלו. מיותר לציין כי פורשה מציעה שלל אפשרויות של גוונים וחומרים כולל כמובן אופציות קרבון ועץ שירגיש ויראה כמו עץ. כאופציה ניתן לקבל מערכת בקרת אקלים מפוצלת לארבעת הנוסעים בנפרד, כאשר כל אחד מהם יכול לשלוט בנפרד על הטמפרטורה, עוצמת ואופן פיזור האוויר בתחום מחייתו. מספר כריות האוויר המינימלי הוא 8 (זוג קדמיות, זוג צד וזוג וילונות, וזוג כריות-ברכיים לנוסעים מלפנים), עם אופציה לזוג כריות צד נוספות גם לנוסעים מאחור. ההבדלים בין גרסאות ה-S לטורבו מתבטאים בין היתר במושבים מתוחכמים יותר עם יותר אפשרויות כוונון חשמליות. כאופציה ניתן לקבל מושבי ספורט אדפטיביים, ומושבים אחוריים מתכווננים חשמלית.
לראשונה בדגם כלשהו מוצעת כאן מערכת אודיו High-End אמיתית, מתוצרת Burmester הגרמנית. פיזור רכיבי האודיו במכונית ושטחם הנרחב של הרמקולים – מעל 2,400 סמ"ר! – הובא בחשבון מהשלב המוקדם ביותר, והמערכת כוללת לא פחות מ-16 רמקולים שכל אחד מהם נשלט על-ידי ערוץ הגברה נפרד. מיותר לציין שיש גם סאבוופר אקטיבי.
אפילו תא המטען מוזכר במפורט בהודעה לעיתונות. נפחו 432-445 ליטר בהתאם לגרסה, וקיפול המושבים האחוריים מגדיל את נפח ההטענה ל-1,250 ליטרים מכובדים.
פורשה מציגה: הפאנאמרה מבפנים
צילום: מנהל
שיווק הפאנאמרה יתחיל בספטמבר הקרוב, עם שלוש גרסאות: שתיים מהן, S ו-4S, מקבלות את מנוע ה-V8 האטמוספירי של הקאיין S בנפח 4.8 ל', כאן עם 400 כ"ס, כאשר ה-S מונעת על ידי הגלגלים האחוריים וה-4S – עם הנעה כפולה. ה-S מוצעת עם תיבה ידנית (!) או עם תיבת ה-PDK הרובוטית כפולת-המצמדים, מאיצה ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות, מגיעה ל-283 קמ"ש ומחירה לצרכן בגרמניה הוא 94,500 אירו (או 98,000 עם תיבת PDK). ה-4S מקבלת את תיבת ה-PDK כסטנדרד, מגיעה ל-100 קמ"ש ב-5.0 שניות (אבל רק ל-282 קמ"ש...) ומחיר הבסיס עולה ל-102,000 אירו. הגרסה השלישית, פאנאמרה טורבו זוכה כמובן לגרסה כפולת-מגדשים של מנוע ה-V8, כאשר ההספק עולה ל-500 כ"ס. גם כאן הכוח עובר דרך תיבת ה-PDK, ומאפשר לפאנאמרה טורבו להגיע ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות בלבד – שזה 2 עשיריות מהר יותר ממרצדס S65 AMG. מחיר הבסיס בגרמניה? רק 135,000 אירו.
כל המנועים מצויידים בהזרקה ישירה, ובמערכת Auto Start Stop לדימום אוטומטי של המנוע בעת עצירה.
השקתה הפומבית של הפאנאמרה נדחתה לאחרונה מתערוכת ז'נבה במרץ לתערוכת שנחאי באפריל – עדות ברורה לשינויים בשוק הרכב העולמי, ולחשיבותם הגוברת של שווקים מתפתחים ובעיקר סין.

פורשה מעבירה את השקת הפאנאמרה לתערוכת שנחאי
פורשה פאנאמרה: חשיפה ראשונה