לוץ מציג את מכונית הקונספט קאדילק קונברג' בתערוכת דטרויט האחרונה
לא תמצאו עוד דמויות בעלות עבר כל כך מגוון בפסגת תעשיית הרכב. רוברט "בוב" לוץ, סגן יו"ר ג'נרל-מוטורס והאחראי הגלובלי על פיתוח מוצרים, עומד לסיים את תפקידו. עד תום 2009 ישאר ב-GM כיועץ בכיר ליו"ר, ריק וואגונר – ואז יצא לגמלאות. לוץ בן ה-77 זכה לכינוי "מר מכונית" והוא אולי היחיד שמילא משרות בכירות בכל שלושת הקונצרנים האמריקנים – אבל לא רק בתעשייה האמריקנית.
בוב לוץ, סגן יו
צילום: מנהל
לוץ היה טייס קרב בחיל הנחתים האמריקני בשנות ה-50, ואת הקריירה בעולם הרכב החל בשלוחת ג'נרל-מוטורס באירופה. לאחר מכן היה משנה לנשיא ואחראי על מכירות בב.מ.וו באירופה בתחילת שנות ה-70, ומשם עבר לפורד שם מילא שורה של תפקידי ניהול מ-1974 ועד 1986 – כנכ"ל פורד-אירופה, מנהל חטיבת המשאיות, מנהל הפעילות הבינלאומית ועוד. לאחר מכן עבר לקרייזלר שם שהה עד 1998, היה אחראי על פיתוח מוצרים (ובמסגרת זו עמד מאחורי פיתוח הדודג' וייפר, בין היתר) והגיע עד לתפקידי נשיא וסגן יו"ר. לאחר מכן ניהל את יצרנית המצברים הענקית Exide, מהגדולות בעולם, עד 2002 – ואז חזר לג'נרל-מוטורס. ב-GM הוא הפיח רוח חיה בתחום פיתוח המכוניות ולזכותו נזקפת פלטפורמת ההנעה האחורית המשמת את האופל GT והפונטיאק סולסטיס, השברולט מאליבו, מכונית הקונספט קאדילק סיקסטין, הקאמארו בגלגולה החדש ועוד רשימה ארוכה.
את מקומו של לוץ ימלא טום סטיבנס (59), מי שהיה עד עתה ממונה על איכות גלובלית, מנועים ותמסורות ב-GM.