בקרוב: משפחת דגמים חדשה באודי - אולרוד המבוססת על A4 סטיישןאודי מפתיעה ותחשוף גרסת אולרוד – 'סטיישן לשטח' – ל-A4, אח קטן לאולרוד המוכר המבוסס על ה-A6 (ראו גלריה מצורפת משמאל). אתר מגזין רכב גרמני חשף מידע זה אתמול ואף סיפק הוכחות באמצעות תמונות ריגול. האודי A4 החדשה הוצגה לפני כמעט שנה במסגרת תערוכת הרכב של ז'נבה ונראה כי באודי בחרו באותה הבמה על-מנת לחשוף בן משפחה חדש – ה-A4 אולרוד קוואטרו.
כבר בקיץ הקרוב תגיע המכונית החדשה לשווקים ותציע אלטרנטיבה קטנה וזולה במקצת לאולרוד המוכרת, זו המתבססת על ה-A6 אוואנט – הסטיישן.
הנוסחה לפיה רקחו את האולרוד הקטן יותר זהה וזו ששימשה את יוצרי ה-A6 אולרוד, ותמציתה הגבהה קלה של המרכב לטובת מרווח גחון משופר ושינויי עיצוב בחזית, להקניית מראה קרבי, אגרסיבי ו"שטחי" יותר. כמובן שבנוסף בוצעו עוד ניתוחים פלסטיים ועיצוביים, כמו למשל הרחבת הכנפיים מעל לגלגלים, פסי צד מודגשים ועוד, אך מתחת למחלצות החדשות זו A4 אוואנט.
בניגוד ל-A6 אולרוד בחרטומה תוכלו למצוא רק מנועי V – עם 6 או 8 צילינדרים – באחות הקטנה תוצענה יחידות כוח מגוונות יותר, ממה שמוכר בארסנל של ה-A4. עוד לא ברור אם תהיינה גם גרסאות על עם מנועי V8 אך ממה שכבר דלף אל אותם מקורות גרמניים מדובר על השקה שתכלול את ה-2.0 TFSI (עם 211 כוח-סוס), 2.0 TDi ו-3.0 TDi (עם 170 ו-240 כוח-סוס בהתאמה) וכגרסת על תוצע בשלב זה ה-A4 אולרוד עם מנוע ה-3.2 FSi שמציע 265 סוסים דשנים.
על העברת הכוח אמונות 2 תיבות הילוכים מוכרות לבחירה, שתיהן עם 6 מהירויות – האחת ידנית והשנייה טיפטרוניק.
כמעט מבלי ששמנו לב הופכת אודי ליצרנית רכבי שטח – או כאילו שטח – עם היצע שיגיע במרץ הקרוב לארבע משפחות דגמים: ה-A4 אולרוד החדשה, ה-A6 אולרוד, Q5 ו-Q7. זו הראשונה תהפוך ככל הנראה לכרטיס הכניסה לתחום, כאשר סביר להניח שסיכויי הצלחתה בשוק האירופאי, משופע הגשם והשלג, גבוהים. נמתין להשקה הרשמית לפרטים נוספים.


הכל על אודי באתר