כנראה שלא חסרים מופרעים שחושבים שיש מה לשפר – והרבה – גם במרצדס SL 63 AMG, אחת המכוניות הפתוחות החזקות בעולם, כאשר רק האחות הבכירה – ה-SL 65 AMG עם מנוע V12 בנפח 6.0 ליטר – חזקה ממנה. ה-SL 63 AMG מצוידת במנוע V8 בנפח 6,208 סמ"ק המציע 525 כוח-סוס בימים כתיקונם (לעומת 612 כוח-סוס ב-SL 65 AMG).
אנשי סדנת משפרי מרצדס הגרמנים קארלסון (Carlsson) החליטו שמה שחסר ל- SL 63 AMG הוא עוד קצת כוח, קצת ביצועים, הרבה צבע שחור ועוד כמה גימיקים חביבים, כמו דלתות הנפתחות כלפי מעלה ולפנים, סטייל למבורגיני.
קארלסון CK 63 RS – סוף סוף SL עם כוח
צילום: מנהל
החליטו ועשו. ליצירה המוגמרת קראו קארלסון CK 63 RS וההסבה כללה טיפול מקיף במנוע שהעלה את ההספק לכדי 600 כוח-סוס ואת המומנט המרבי לכ-72 קג"מ (היו כ-64). הצ'יפ האלקטרוני שדאג לעצור את החגיגה ב-SL 63 AMG במהירות 250 קמ"ש הועף לפח, ועתה מאפשר עדר הסוסים המשוחרר מהירות מרבית של 325 קמ"ש, שזה ממש מהר בלי גג. אגב – זהו נתון שאנשי קארלסון קבעו שדי בו והותר; תיאורטית מסוגלת הקונברטיבל הזו למהירויות גבוהות עוד יותר...
גם נתון ההאצה מעמידה טופל ועתה יוכלו בעלי היצירה המשופרת להסתפק ב-4.1 שניות בלבד למיאוץ הקלאסי (0-100) במקום הנצח שנדרש לביצוע פעולה זו ב-SL 63 AMG – לא פחות מ-4.6 שניות תמימות.
אנשי הסדנה מתגאים בכך שלא נגעו בנפח המנוע המקורי והכל עבודת טיונינג ומחשוב מוקפדת, יחד עם שיפור "המסביב" – סעפות יניקה, פליטה, אגזוז וכיו"ב.
קארלסון CK 63 RS – סוף סוף SL עם כוח
צילום: מנהל
בנוסף שופר גם המרכב – הונמך, המתלים הוקשחו, חבילת ספויילרים ואיטומים בגחון אמורים לטפל בהצמדה אל הקרקע ומערכת הנמכה אלקטרונית המנמיכה את המרכב ממהירות מסוימת אוטומטית ב-30 מ"מ. מערכת הבלמים הוחלפה ובמקום הסטנדרט תמצאו כאן דיסקים קדמיים בקוטר 398 מ"מ (!) עם 6 בוכנות לקליפר ודיסקים בקוטר 330 מ"מ מאחור, עם 4 בוכנות לקליפר. הגלגלים המקוריים הוחלפו אף הם במשהו מארסנל הסדנה – קארלסון מתפרנסים בעיקר בתוספות למרצדס, בהם חישוקים – ועתה מידותיהם 255/30-20 מלפנים ו-305/25-20 מאחור.
סעיף הקוסמטיקה מרשים לא פחות מהעבודה על המנוע והמרכב. הצבע, למשל, פותח במיוחד עבור גרסה זו והוא מתיימר להיות "השחור הכי מט שניתן לייצר". מה זה אומר? אין לנו מושג, אבל זה נראה מאוד שחור ומאוד מט... הצבע השחור ממשיך גם אל הקוקפיט וכולל עור, אלקנטרה וקרבון. זו הצביעה היחידה בה ניתן לקבל את ה-CK 63 RS. המחיר שנקבע עבור התענוג אומר 272,500 יורו. מי שכבר מחזיק באורוותו SL 63 AMG יוכל להעבירו לסדנת קארלסון לטיפול מעמיק ומקיף. מחיר במקרה שכזה לא נמסר, אבל נושא המחיר בליגה הזו לא צריך להוות מכשול.


הכל על המרצדס SL ה"רגילה" בדפי אוטו
הכל על מרצדס באתר אוטו