בחזית ניתן לראות את פתח יניקת אוויר הקירור, וכמעט לפספס את יחידת תאורת ה-Led הזעירה
כאשר החליטו קברניטי קונצרן רכבי הפנאי האמריקני פולאריס - המוכר לנו כיצרן טרקטורונים רכבי פנאי (ריינג'ר) ואופנועי שלג בשם זה – להיכנס לפני כמה שנים לתחום האופנועים, הם עשו זאת באמריקנית ברורה ורהוטה. ויקטורי הציגה את אופנועה הראשון ב-1997, החלה למכור אופנועים שנה מאוחר יותר והפכה לחברה רווחית כבר ב-2002. פולאריס יצרו את המותג ויקטורי והשיקו אופנוע על-פי מתכון אמריקני מסורתי: גדול, ארוך, נמוך, מלא כרום וכמובן – עם מנוע V2. כך היו – ועודן – בנויות אגדות דו-גלגליות אמריקניות דוגמת אינדיאן (ז"ל) והארלי-דייווידסון (תיבל"א). כל ניסיון להתחכם ולנסות לסטות בנוסחה זו לא ממש עובד באמריקה.
ויקטורי (הארד) קור
צילום: מנהל
מכאן קל להבין כיצד הגיעו אנשי ויקטורי ליצירה הבהחלט מעוררת תשומת לב המצולמת כאן, אופנוע קונספט המכונה 'קור' – Core מלשון ליבה, גרעין או לב בתרגום חופשי. כך מדמיינים אנשי פולריס ממינסוטה את ה-Power Cruiser של מחר: נמוך, מינימליסטי, חזק ונראה כמו משהו שלא תרצו להסתבך איתו בצומת כבישים אפל באישון לילה. ונראה בהחלט שהצליח להם.
המוטיב המוביל ביצירה זו הוא מינימליזם, והאופנוע מצויד רק במה שממש נחוץ בכדי להיקרא אופנוע. לא תמצאו כל זכר או שריד למשהו שיתפרש כמותרות או אביזר נוחות, וברמה די קיצונית, בלשון המעטה. כך למשל, תתעניינו אולי לדעת שעל מתלה אחורי – וכל מערכת שיכוך – וויתרו כאן לגמרי; כל החיווט (המועט) עובר בתוך קורות השלדה העשויה אלומיניום יצוק, שהיא בתורה המינימום שבמינימום ומשתמשת במנוע העצום כחלק ממנה, כיחידה נושאת עומס. יחידות התאורה הן בטכנולוגיית ה'לד' – זעירות ורבות עוצמה. כנף קדמית התבררה כמיותרת והשיא טמון ככל הנראה ביחידת המושב: תשכחו מריפוד, קפיצים או כל דבר שיתחשב בעכוזכם. המושב מגולף ...מעץ מהגוני, וגובהו מעל לפני הקרקע 71.1 ס"מ בלבד. מעבר לכך שהוא נראה מיליון דולר – והרעיון לכשעצמו מגניב – לא הייתם רוצים לחצות על גבו את אמריקה, לא כן?...
ויקטורי (הארד) קור
צילום: מנהל
הלב כאן הוא מנוע ויקטורי בנפח 1,731 סמ"ק, מייצר 97 כוח-סוס ומומנט בן 15.6 קג"מ. V2 כמובן. הכוח מועבר אל הגלגל באמצעות רצועה ואמור להספיק בהחלט להעניק ביצועים ראויים לאופנוע, השוקל 212 ק"ג בלבד.
הויקטורי קור נחשף במסגרת תערוכת האופנועים של ניו-יורק הנערכת בימים אלו וגם אם זה לא יהיה הכיוון העתידי של החברה או שאופנוע שכזה בדיוק לא ייצור, הוא בהחלט מלמד על הפוטנציאל שיש בחברה זו, ובמחלקת העיצוב שלה המנוהלת על-ידי מייקל סונג. "זהו אופנוע טהור", מסביר סונג (בתמונה למטה, בשלב האיורים). "ה-Core הוא קונספט המתמקד בויזואלי. הטכנולוגיה קיימת אצלנו ונשענת על דגם שבהיצע – הויז'ן. רצינו להראות שאפשר להציע אופנוע מינימליסטי בקיצוניות שעדיין נראה מעולה" מסכם המעצב. אין ספק שהוא צודק.
ויקטורי (הארד) קור
צילום: מנהל