"היברידית יעודית". כך מתארת לקסוס את ה-HS 250h החדשה, אשר מוצגת בימים אלה בתערוכת דטרויט. יעודית – בכך שהיא איננה גרסה של דגם קיים בלקסוס, אלא מוצעת רק עם הנעה היברידית. אלא שאין להבין מכך כי מדובר במכונית שתוכננה מאפס ועומדת בזכות עצמה, כמו הפריוס למשל; ה-HS מתבססת – כפי שניתן ללמוד מבדיקת ממדיה – על האוונסיס האירופית. זה אומר כי בסיס הגלגלים שלה קטן במקצת משל ה-IS, אך האורך הכללי גדול ב-12 ס"מ.
מערכת ההנעה נלקחה כמות שהיא מהטויוטה קאמרי ההיברידית המוצעת בשוק האמריקני, עם מנוע בנזין 4 ציל' בנפח 2.4 ל' (וזהו מנוע ה-4 ציל'-בנזין הראשון בלקסוס כלשהי) הפועל על מחזור אטקינסון – כעקרון, גרסה של מחזור 4 הפעימות המוכר אך עם הבדלים במהלך בוכנה בפעימות השונות. במקרה זה, מהלך הבוכנה בפעימת הכוח ארוך מאשר פעימת היניקה, מה שמגדיל את היעילות על חשבון הפחתה בהספק. לכן, ההספק המירבי של מנוע זה אינו גבוה, 149 כ"ס, אך הוא חסכוני מאד. על נחיתות ההספק מפצה המנוע החשמלי, אשר מעלה את ההספק המירבי ל-187 כ"ס – וכרגיל במקרים כאלו מספק הרבה מאד מומנט כבר מאפס סל"ד. גם התמסורת הרציפה מגיעה מהקאמרי ההיברידית. מערכת חדשה אשר איננה קיימת בקאמרי מיועדת לנצל את אנרגיית החום של גזי הפליטה כדי להקטין את זמן החימום של המנוע, מה שמאפשר לדומם אותו מוקדם יותר ולפרקי זמן ארוכים יותר. בנוסף, תצוייד הלקסוס החדשה בחלונות חדשים בעלי מקדם סינון גבוה לקרינת אינפרא-אדום, כדי להקטין את התחממות תא הנוסעים ובכך להפחית את העומס על מערכת המיזוג.
עוד מדברים בלקסוס על תכנון אווירודינמי מוקפד שהביא למקדם-גרר נמוך במיוחד (0.27), צעצועים כמו מערכת אופציונלית לסיוע להשארות בנתיב הפועלת באופן אקטיבי על ההגה, אפשרות לבקרת שיוט אקטיבית מבוססת-רדאר, למצלמה קדמית רחבת-זווית (שדה ראיה של 190 מעלות!) לצפיה בשטחים מתים ולמערכת קדם-תאונה, אמצעי תקשורת ובידור מתקדמים, 10 כריות אוויר כסטנדרד, ושירות סיוע והנחיה דרך מענה קולי המוצע בארה"ב ללקוחות לקסוס.
ה-HS 250h היא המכונית ההיברידית הרביעית של לקסוס, הזולה ביותר והחסכונית ביותר בהיצע כולו. לקסוס מצהירה במפורש כי היא מיועדת בשלב זה לשוק האמריקני בלבד, והשיווק שם יחל לקראת סוף השנה.