באמצע אוגוסט סיפרנו לכם על חשיפה ראשונה של גרסת הסטיישן של קאדילק CTS – אחות גדולה ל-BLS ספורט סדאן – במסגרת מפגש הקלאסיות היוקרתי בפבל ביץ', קליפורניה. כאמור, אז היתה זו חשיפה מצומצמת לקהל יעד מוגדר. כעת מודיעה היצרנית כי בתערוכת דטרויט הקרובה (שתיפתח בימים הקרובים), תבצע הסטיישן היוקרתית הופעת בכורה רשמית בפני הציבור (האמריקאי) הרחב, בגרסה מוכנה לייצור. בנוסף, משחררת קאדילק פרטים נוספים על המכונית.
בעוד ה-BLS ספורט סדאן הקומפקטית במונחי אמריקה נועדה לענות על טעם אירופאי, אמורה גרסת הסטיישן של ה-CTS לפנות לקהל אמריקני. בעוד הממדים הכלליים אינם שונים מאלו של הסדאן (האורך 486 ס"מ) הרי שהמקום לאחסון, מאחורי המושבים האחוריים, הוכפל ביחס לנפח הבאגאז' בסדאן ומציע כאן 720 ליטר – לפני קיפול המושבים. בבגאז' רצפה כפולה עם תאים נסתרים מתחת לחיפוי, אפשרויות קיבוע מטען באמצעות רצועות ורשתות ודלת הבגאז' ניתנת לתפעול חשמלי. גג שמש גדול הוא סטנדרט כאשר כל האבזור – נוחות ובטיחות – המוכר מהסדאן מוצע גם כאן.
בתחילה תשווק הסטיישן עם מנוע ה-V6 המוכר בנפח 3.6 ליטר ועם 304 כוח-סוס אך בקיץ אמורות להצטרף שתי יחידות כוח חדשות – האחת 3.0 ליטר עם 255 כוח-סוס והשנייה 2.9 ליטר טורבו דיזל עם 250 כוח-סוס, שתיהן בתצורת V6 ושתיהן לשווקים מחוץ לארה"ב, באסיה ובאירופה.
הכוח מועבר אל הגלגלים האחוריים או אל ארבעת הגלגלים (אופציה) באמצעות גיר עם 6 הילוכים, ידני או אוטומטי לבחירה. מחירים טרם פורסמו.
'קאדי' סטיישן? לא מהמפעל...
במשך השנים נבנו לא מעט גרסאות סטיישן על בסיס קאדילק, בעיקר עבור שירותי קבורה, לא עלינו. אבל, לא מעט גרסאות סטיישן של קאדילק מעניינות נבנו בידי סדנאות רכב מתמחות, מכוניות שכיום נחשבות לפריטי אספנות מעניינים ונדירים.
הנה כמה דוגמאות:

תערוכת דטרויט: קאדילק CTS ספורט וואגון
צילום: מנהל
קאדילק 'וואגון' (1953)
תערוכת דטרויט: קאדילק CTS ספורט וואגון
צילום: מנהל
כ-15 קאדילאק Woodie וואגון נבנו על-ידי Eisenhardt & Hess מקליפורניה (1956)
תערוכת דטרויט: קאדילק CTS ספורט וואגון
צילום: מנהל
קאדילק 'לוויות' מ-1969
תערוכת דטרויט: קאדילק CTS ספורט וואגון
צילום: מנהל
קאדילק 'וואגון' (1979)