מאז נובמבר 2008 – כולל – צנח שוק המכוניות ההיברידיות בארה"ב בכמחצית. נתון זה מעניין במיוחד לנוכח הצניחה הכוללת של שוק המכוניות בארה"ב בתקופה זו שעומדת על 37%, כאשר המכוניות ההיברידיות נמכרו ב-53% פחות. הצניחה הגדולה יותר של המכוניות ההיברידיות, שעל פניו נראות כ"מתאימות יותר" לתקופת המשבר הנוכחית, מוסברת בעיקר בעלויות הרכישה הגבוהות יחסית של מכוניות אלו, עלויות שהופכות אותן לאטרקטיביות פחות בטווח המיידי, בעיקר בעיתות משבר קיצוני כמו המשבר הפוקד כרגע את העולם ואת השוק האמריקני בפרט. גורם נוסף שהוביל לצניחה הגדולה יחסית לשאר השוק של רכישת המכוניות ההיברידיות טמון בירידת מחירי הדלק בארה"ב, ירידה לרמה שמקטינה את הפער בעלויות צריכת הדלק בין מכוניות עם מנועים קונבנציונליים למכוניות היברידיות בהן מוצע שילוב בין מנוע בעירה פנימי למנוע חשמלי. בכך למעשה נשמט היתרון המובהק של מכוניות היברידיות לעומת מכוניות עם מנועים קונבנציונליים והוא צריכת דלק נמוכה משמעותית.
מכוניות היברידיות: צניחה בארה
צילום: מנהל
טויוטה פריוס: נפילה של 50% במכירות בארה"ב
הנפילה ברכישת מכוניות היברידיות בארה"ב היוותה קטליזטור מרכזי בהחלטת טויוטה לדחות את הקמת המפעל במיסיסיפי שיועד ליצור הדור הבא של הפריוס, כפי שכבר דיווחנו בעבר. הטויוטה פריוס מייצגת היטב את המספרים דנן עם נפילה של כ-50% במכירות בחודש נובמבר; בנובמבר האחרון מכרה טויוטה כ-8,660 פריוס בארה"ב, זאת לעומת יותר מ-16,700 פריוס אותם מכרה בנובמבר 2007.