כשנה לאחר הצגת הקונספט פרובוק, כמה חודשים לאחר חשיפה רשמית אך חלקית של ה-SRX העתידי ורגע לפני החשיפה המלאה בתערוכת דטרויט 2009, חושפת קאדילק את הדור הבא של רכב הפנאי הבינוני בגודלו (במונחים אמריקנים; אורך: 483 ס"מ, רוחב: 191 ס"מ וגובה 167 ס"מ. בסיס הגלגלים: כ-281 ס"מ) – ה-SRX לשנת 2010.

כמובטח, מתיימר ה-SRX החדש להציע שפע מקום ורמת אבזור ונוחות גבוהים במיוחד לחמישה נוסעים, עם יכולות דינמיות משובחות על הכביש – בפרט בתנאי רטיבות ואחיזה מוגבלים.

תערוכת דטרויט: קאדילק SRX
צילום: מנהל
קאדילק SRX היוצא
ממכונית התצוגה פרובוק אמור היה "להבשיל" ה-BRX, קרוסאובר קומפקטי יותר מה-SRX היוצא ולהתמקם היררכית מתחתיו, אבל בדיעבד הוחלט על פיתוח מכונית התצוגה לכדי ה-SRX הבא וגם ההגדרה שונתה מ'קרוסאובר' ל-SUV עם 'עיצוב שטח' בולט וברור יותר. בקאדילק מדגישים כי מדובר במכונית כל-חדשה, לא רק במראה, ובפלטפורמה עליה תתבססנה מכוניות נוספות בקונצרן.

תערוכת דטרויט: קאדילק SRX
צילום: מנהל
קאדילק קונספט פרובוק
ה-SUV החדש מצויד בחמש דלתות ובניגוד ל"הבטחות" שליוו את הקונספט פרובוק בדבר יחידות הכוח הירוקות (טכנולוגיית תא דלק) הרי שעם הירידה לפס הייצור הסדרתי תשודכנה ל-SUV החדש יחידות הנעה קונבנציונליות יותר. ההיצע כולל בשלב זה שני מנועים קומפקטיים במונחי קאדילק: הפחות חזק הוא דווקא הגדול יותר – 3.0 ליטר V6 עם מערכת הזרקה ישירה ותזמון שסתומים משתנה המציע 260 כוח-סוס המותאם גם לצרוך דלק E85 (85% ממנו מיוצרים על בסיס ביולוגי). האופציה השנייה היא יחידת כוח בתצורה זהה אך בנפח 2.8 ליטר, המציעה – הודות למגדש טורבו – הספק נדיב יותר בן 300 כוח-סוס. מנוע זה אינו מותאם לדלק E85 וצורך נטול עופרת בלבד. שתי גרסאות המנוע מעבירות את כוחן אל הגלגלים באמצעות גיר 6-הילוכים (שונים) אוטומטי. קאדילק לא פרסמה בשלב זה נתוני צריכת דלק או פליטת מזהמים. כאופציות הינע מוצעת הנעה קדמית בלבד או הנעה כפולה קבועה, כמקובל בסגמנט זה בארה"ב.

בקאדילק מדגישים כי ה-SRX החדש מיועד גם עבור השוק האירופאי ולשם כך תוכנן כל החלק הקדמי כך שיעמוד בתקני הפגיעה בהולכי רגל בסטנדרטים של מבחני הריסוק האירופאיים. סעיף הבטיחות כולל מרכב חזק במיוחד, לטענת החברה, שיחד עם שפע כריות אוויר וקורות צד מחוזקות אמור לספק הגנה מרבית ליושבים במכונית בעת התנגשות – כולל התנגשות מאחור, על-פי הסטנדרטים החדשים של ה-ENcap.

ה- SRX החדש ייוצר במפעל GM שבמקסיקו והשיווק הסדרתי צפוי להתחיל בארה"ב לקראת אמצע 2009. מוקדם מדי להעריך בשלב זה האם ה-SRX החדש יגיע גם אלינו, אך הפוטנציאל – הן מבחינת היבואן והן מבחינת השוק המקומי – לבטח קיים.

לדפי קאדילק בקטלוג 'אוטו'