לאחר כשש שנים בייצור, ייצרה מרדצס את המכונית ה-1.5 מיליון מסדרה ה-E הנוכחית.
האות E הפכה לסדרה במרצדס ב-1984 ומשמשת מאז את דגמי הביניים של המותג, הסלון היוקרתית. אבל, במרצדס מחשיבים את הדור הנוכחי (מאז סוף 2002 – תחילת 2003) של ה-E-Class כשמיני בהיסטוריה שחוזרת אחורה, עד לתחילת שנות ה-50'.
חלוקת עוגת הייצור בין גרסאות הסדאן לסטיישן (נקראות T ומוצעות מאז סוף 1985) נוטה לכיוון הסדאן עם כ-85 אחוז מהמכירות (1,270,000) והיתרה גרסת הסטיישן. השווקים החשובים למכונית הנם השוק הגרמני הביתי והשוק האמריקאי, הסובל מירידה מתמשכת במכירות מאז אמצע 2008. שני שווקים אלו תופסים כרבע ממכירות הסדרה, כל אחד.
אם כבר הזכרנו התפלגות גרסאות המרכב , נציין שבשל מגוון המנועים הרחב, שני המנועים הדומיננטיים ביותר (E220CDI וה-E350 בנזין) תופסים 10 אחוזים מסך המכירות כל אחד ולא יותר. כ-40 אחוז מהמכוניות שנמכרו מסדרה E היו שתייניות סולר.
באוקטובר 2006 – תחילה בארה"ב ולאחר מכן (2007) בשאר העולם הציגה מרצדס לראשונה במכונית סדרתית את מנועי הדיזל המתקדמים (זכו לשם ה-BlueTEC) הפולטים באופן משמעותי פחות חלקיקים מזהמים והעומדים בתקנות האיחוד האירופאי EU5. סדרת מנועים זו אף זכתה להכרה ממשלתית כאשר משרד התעשיה הגרמני העניק להם את פרס "גרמניה - ארץ הרעיונות" המקדם רעיונות ירוקים ומקוריים.
במשך 8 דורות שונים של המכונית יוצרו כ-12 מיליון יחידות, וכשמינית מהם מהדור הנוכחי. המחליפה תוצג במהלך 2009 כאשר גרסאות מרכב נוספות (סטיישן, קופה כמחליפת ה-CLK) תוצגנה לאחר מכן. נקווה שנראה דמיון רב למכונית התצוגה, הקונספט פסינאשיין המרהיבה.
 
דפי מרצדס באתר