יבואנית הרכב הדו-גלגלי מטרו, תיכנס ב-2009 לתחום הרכב החשמלי. החברה חתמה באחרונה על הסכם עם יצרנית כלי הרכב החשמליים האמריקאית GEM (בבעלות קרייזלר), המייצרת כלי רכב חשמליים ייעודיים קטנים, בדומה ל'מיול' - רכב קטן המורשה לנוע רק בכבישים עירוניים, ולא בכבישים מהירים.
מטרו מוטור תייבא רכבים חשמליים של GEM
צילום: מנהל
הרכבים החשמליים הראשונים צפויים להגיע לישראל לקראת אפריל, ובכוונת מטרו לשווק אותם במחיר התחלתי של כ-40 אלף שקל, כאשר הקלות המס לרכבים חשמליים נלקחו בחשבון בתמחור. בדומה ל'מיול' עם מנוע הבנזין, גם כלי זה יורשה לנוע רק בכבישים עירוניים, ולא בדרך מהירה. לכלי יש טווח נסיעה של 50-60 קילומטרים, עם הטענה של מספר שעות בשקע רגיל. הגלי נמצא בשימוש במספר רב של עיריות ומוסדות ציבוריים באירופה ובארה"ב, ובארץ הוא יוצע גם ללקוחות פרטיים.
במסיבת עיתונאים לסיכום שנת 2008, הציגה מטרו, היבואנית הגדולה בארץ של רכב דו-גלגלי, גידול של כ-8% במכירות כלי רכב דו-גלגליים בשנה החולפת, למרות המשבר הכלכלי, והיא מצפה לרשום גידול של כ-10% ב-2009.
החברה הודיעה היום לראשונה גם על כניסתה לתחום הליסינג התפעולי לקטנועים. החברה תציע ליסינג תפעולי מלא לקטנוע 125cc של SYM, ב-999 שקל לחודש (לא כולל דלק). לפי מחקרים פנימיים שביצעה החברה, כ-10% מהשכירים הנהנים מרכב צמוד מהמעביד, יסכימו לעבור לליסינג של דו-גלגלי, ולהרוויח תוספת בנטו של המשכורת.


הכתבה מתוך מערכת אתר גלובס