אותות המשבר הכלכלי וההאטה העולמית יחד עם החלשותו היחיסית של הדולר מול השקל באים לידי ביטוי בכיסי הנהגים. בחודש הקודם חזרנו למחירי סוף 2004 וניתן לומר שהמסע בזמן נמשך, עתה אנו ברמות של תחילת 2004...מחר בחצות (יום ד') יתעדכנו מחירי הדלקים בתחנות; מחירו של ליטר בנזין 95 אוקטן בשירות עצמי כולל מע"מ, יעמוד על 4.75 שקלים – ירידה של 5% לעומת מחירי דצמבר; מחירו של ליטר בנזין 96 אוקטן יעמוד על 4.77 שקלים – ירידה של 4.79% לעומת דצמבר. להזכירכם, זהו מחירו היקר ביותר המרשה ע"י משרד התשתיות הלאומיות ולכן אילו מכם אשר יכתתו רגליהם לתחנות מוזלות יוכלו להשיג הנחה נוספת של עד 5% בממוצע.
מן הראוי לומר כי בימים האחרונים מחירה של חבית נפט עלה – לרמה של 40.02 דולר (נכון לליל אמש). עלייה שהגיעה אחרי ירידות מתמשכות, שכן רק בשבוע שעבר מחירה של חבית נפט בחוזים העתידיים נפל ב-11%; ירידה של כ-74% מהשיא אליו הגיעה ביולי השנה – 147.27 דולר לחבית. אגב, נקודת השפל אליה הגיעה מחירה של חבית הנפט היה ב-19 בדצמבר – 32.4 דולר לחבית. זהו המחיר הנמוך ביותר אליו הגיע הנפט במעט יותר מארבע השנים האחרונות.
והשאלה המתבקשת, האם המבצע בעזה משפיע על מחיר הדלק? נכון לכתיבת שורות אלו זה לא נראה כך, ולמרות הקרבה המקומית והרלוונטיות עבורנו, המבצע בעזה מתגמד לעומת המשבר הכלכלי העולמי. בכל מקרה, נזכיר כי מחירי הדלקים בישראל נקבע בנוסחא קבועה המשכללת ממוצע מחירי הדלק בשוק החופשי באיטליה ובדרום צרפת בחמשת ימי המסחר האחרונים של החודש הקודם. כך שאם נראה השפעה כלשהי על מחירי הדלק, זה יהיה במחירי חודש פברואר.