אחרי התלבטויות מרובות, אינסוף בדיקות ומגעים לא קלים, החליטו ב'דלק מוטורס', יבואנית פורד, להחזיר את הפיאסטה לישראל. ההתמהמהות של דלק בקבלת ההחלטה נבעה כמובן בגלל המחיר היקר יחסית של המכונית הקטנה הזו – בעיה שכיום הינה משותפת לרוב מכוניות הסופר-מיני האירופאיות. מיס סקוטלנד עם הפיאסטה שנבחרה למכונית השנה 2008 של סקוטלנדכזכור, בדלק מוטורס החליטו להפסיק את ייבוא הדור הקודם של הפיאסטה בתחילת 2004, אחרי קצת פחות משנתיים בארץ. הסיבות היו בעיית מחיר והעדר תיבה אוטומטית אמיתית (היא שווקה אז עם תיבה רובוטית בלבד). הפסקת היבוא הייתה מהלך יוצא דופן בשוק כאשר מדובר במכונית כה מוכרת, ואולם בדלק טענו שהם פשוט לא יכולים לייצר עבורה תנאים תחרותיים מספיק.
לדגם הנוכחי דלק מוטורס ניגשו תחילה בהיסוס, אך לבסוף – כחלק מהמאמץ האסטרטגי לחיזוק מותג פורד בארץ – החליטו לייבא את הפיאסטה לישראל. כמובן שגם קבלת הפנים החמה לה זכתה המכונית באירופה, תרמה את חלקה להחלטה והסופר מיני המרהיבה של פורד תנחת בארץ באמצע השנה הבאה.

בגלל בעיות מחיר והרצון ליצור בכל זאת תג תחרותי, יפעלו אנשי דלק מוטורס בשיטת ההתמקדות בה הם מתמחים והפיאסטה תגיע בגרסה אחת בלבד: מרכב 5 דלתות, מנוע בנפח 1.4 ליטר (96 כ"ס), תיבה אוטומטית (ארבעה הילוכים) ורמת גימור אחת שתהיה מצוידת למדי. כצפוי מדלק מוטורס הם בדרכם ידאגו לייצר לה תג מחיר תחרותי יחסית, אם כי היא תהיה יקרה מאחותה לפלטפורמה מאזדה 2.
לדפי פורד בקטלוג 'אוטו'