בשנה הבאה (2009) תחגוג מורגן הבריטית 100 שנות ייצור מכוניות. לאחר היעלמות איטית אך צפויה של AC Cars במהלך השנים האחרונות, הפכה מורגן ליצרנית הרכב הפעילה הוותיקה בבריטניה ואחת הוותיקות בעולם. למי ששכח: מורגן החלה את הקריירה בבניית שעטנז (שאגב – לא היה בגדר חריג אקזוטי בעת ההיא) של אופנוע ומכונית; הגוף היה גוף רודסטר צנום ודו-מושבי, מספר הגלגלים היה 3, מנוע אופנוע שוכן מלפנים וההנעה היתה על הגלגל האחורי היחיד. המחיר האטרקטיבי יחסית, הביצועים וההנאה הרבה שהתווספה לנהיגה במורגנים משולשי הגלגלים הפכה את היצרן הקטן למוכר ומפורסם ברחבי הממלכה. במשך השנים הצטרפו גרסאות "רגילות" של רודסטרים או קונברטיבלים בעלי 4 גלגלים כאשר הגימיק העיקרי היה במשך השנים השמירה האדוקה על המסורת ושיטות הבניה הקלאסיות, בהן שלדה מעץ ועבודת יד מ-א' ועד ת'. ללא ספק היתה זו השמרנות הקיצונית הזו (שהובילה בתקופות מסוימות לזמני המתנה של 10 שנים עד לקבלת המכונית!) יחד עם מינימום עדכונים ושינויים שהפכו את מורגן לאייקון הנערץ והמוערך כפי שהוא כיום. אגב, לקבלת הפרופורציות הנכונות: בשנת 2007 ייצרה מורגן 640 מכוניות בלבד...
מורגן: לקראת חגיגות ה-100
צילום: מנהל
ההשראה: מורגן ייצרה את גרסאות ה-Super Sports בין השנים 1927-39. ביצועים ספורטיביים מרשימים הושגו בין היתר הודות לשימוש במנועי אופנועים קלים וחזקים ומשקל כולל זעום
אתמול הודיעה החברה כי שנת המאה להיווסדה – 2009, כאמור – תהיה "שנת חגיגה" עם מגוון אירועים מיוחדים, אך כמובן שלא ניתן לחגוג באמת בלי מכונית מיוחדת לציון האירוע.
מורגן שיחררה 3 איורים של ה-SuperSports Junior – רפליקה כמעט זהה של המורגן משולשת הגלגלים הראשונה ...בגודל של 2/3 מהמקור. כיאה למורגן – גם מכונית זו תיוצר בעבודת יד מוקפדת, בעיקר מאלומיניום, כאשר עניין ההספק יישאר תלוי בנהג; המכונית תונע באמצעות דוושות ומיועדת "לאגף הצעיר יותר בקרב חובבי המותג", כפי שמסבירים במורגן – גילאי 6 עד 13. למרות שההנעה היא באמצעות השרירים, מציינים במורגן כי נשארו למסורת המאפיינת את המותג וה- SuperSports Junior מציע יחס הספק-משקל מצוין...
במורגן ייצרו 500 יחידות של המכונית ולצד מחיר הבסיס – כ-3,700 דולר – תוצע רשימה של תוספות בהן נמצא בין היתר צביעות מיוחדות ומגוון ריפודי עור. במורגן דורשים מקדמה של 10% עם ההזמנה ומבטיחים לייצר את המכונית אחרי שתתקבלנה 200 הזמנות לפחות. במידה ולא יירשמו די מזמינים (למרות המצב הכלכלי העולמי – קשה להאמין שכך אכן יהיה...) יוחזו דמי המקדמה למזמין.
מאחר ובמורגן מבטיחים השתתפויות במגוון תערוכות ואירועים מוטוריים במהלך השנה הקרובה, ייתכן שנופתע עם מכונית חדשה שלמה, בגודל מלא – לצד הגרסה המוקטנת דנן. אבל, גם אם לא, קשה לחשוב על דרך חכמה ומקורית יותר עבור יצרן כה קטן לציין 100 שנות פעילות; קל להאמין גם ש"מכונית חדשה" מהסוג הזה תעורר הרבה יותר חיוכים ואהדה ממכונית בגודל מלא, בטח ובטח בהתחשב בימים הלא קלים העוברים על הכלכלה העולמית בכלל, תעשיית הרכב בפרט.

רוצים להזמין אחת?
תנסו כאן, באתר הבית של מורגן