בספטמבר 2007 הפכה ה-Ultimate Aero למכונית המהירה בעולם – רשמית, באישור ספר השיאים של גינס. המכונית, תוצרת חברת Shelby Super Cars האמריקנית (בקיצור SSC, ואין כל קשר לקרול שלבי) קבעה מהירות ממוצעת בשני כיוונים של כ-412 קמ"ש והדיחה בכך את הבוגאטי ויירון מהתואר רם-המעלה. את הביצועים הללו – שיפור של 5 קמ"ש לשיאה של הבוגאטי – השיגה האולטימייט-אירו בסיוע מנוע V8, בבסיסו מתכנון GM, בנפח 6.34 ל' בתוספת צמד מגדשי-טורבו. התוצאה היתה הספק של 1,183 כ"ס!
אלא שעכשיו, לקראת 2009, הוציאה SSC מהדורה משופרת של מכוניתה האולטימטיבית. שיפורים מהותיים במנוע, המרכזי בהם בלוק אלמיניום יצוק חדש וחזק יותר מתכנון עצמי של SSC, אפשרו להעלות את ההספק ביותר מ-100 כ"ס, כך שעכשיו מורידה המכונית לכביש לא פחות מ-1,287 כ"ס. להערכת מתכנניה, הספק זה יוכל להביא אותה למהירות של 270 מייל בשעה, שהם כ-435 קמ"ש!
בנוסף למנוע המשופר עברה האולטימייט אירו שיפורים אוירודינמיים, שמסייעים בין היתר להצמדת החרטום מטה ולהזרים 20% יותר אוויר לרדיאטורים. השינויים כוללים הוספת ספוילר מתכוונן המשמש כסיוע לבלימה ומכונה Aerobrake. החרטום כולל עכשיו כונס גדול ושטוח במרכזו. בתא הנוסעים נעשה שימוש בגימור קרבון, ויש מערכת תקשורת, מידע ובידור חדשה, מבוססת מחשב ביתי עם כל היכולות של מחשב כזה. לא שזה באמת משנה, נכון? יותר חשובה, למשל, היא נורת חיווי להחלפת הילוכים בתיבה הסקוונסיאלית, כי יש לנו הרגשה שהצורך בהחלפת הילוכים מגיע כאן מהר מאד...
ה-Ultimate Aero המעודכנת שוקלת כ-1,250 ק"ג, מה שאומר שיש לה יחס הספק-משקל טוב מ-1:1 – נתון שיא בעולם ה-4 גלגלים, ושעד היום השיגו רק אופנועי היפר-ספורט קיצוניים.
בשלב זה לא הצהירה SSC על כוונות לנסות ולשבור שוב את שיא המהירות עם הדגם החדש.