קשה לומר שזה לא היה צפוי, אבל זה עדיין מעציב. תערוכת דטרויט הבאה, שתתקיים כרגיל בחודש ינואר הקרוב, תחוש על בשרה את משמעות מצבו העגום של שוק הרכב האמריקני. יותר ויותר מציגים מודיעים כי בכוונתם להעדר מהתערוכה.
בדרך כלל תערוכת דטרויט – "תערוכת הרכב הצפון אמריקנית" בשמה המלא, או NAIAS בקיצור – היא חגיגה של ממש לכל היצרנים הפעילים בשוק המקומי. אבל לא הפעם. הרשימה כוללת את פורשה (שלא הציגה גם בתערוכה האחרונה בדטרויט), סוזוקי, מיצובישי, לנד רובר, רולס-רויס ואפילו פרארי, ובשבוע האחרון הצטרפה גם קבוצת ניסאן (כולל מותג אינפיניטי, כמובן). ניסאן אף הודיעה כי תעדר גם מתערוכת שיקאגו, אך בהמשך חזרה בה והודיעה כי אכן תציג בשיקאגו, בזכות סוכנויותיה המקומיות שיסייעו וישתתפו במאמץ של ארגון ואיוש התצוגה. הונדה מצידה תצמצם את הפעילות בדטרויט: היא אמנם תהיה נוכחת ותציג בתערוכה, אך לא תערוך מסיבת עיתונאים – זאת למרות השקת אחת חשובה שתערוך שם: גרסת הייצור של המכונית ההיברידית החדשה, אינסייט, אשר הוצגה כקונספט בתערוכת פריז האחרונה.
אפקט אחד של הנפקדות מצד חלק מהמציגים הקובעים הוא שדרוג במעמדים של שני המותגים הסיניים אשר יציגו בדטרויט. חברות BYD ובריליאנס היו אמורות להיות מוקצות-מחמת-מיאוס לאזור פחות אטרקטיבי של מרכז התערוכות, אך התפנות שטחי תצוגה איפשרה למקמם באולם הראשי של התערוכה יחד עם רוב שאר המציגים.
תערוכת דטרויט 2009 תתקיים בין התאריכים 11-25 בינואר 2009. שלושת הימים הראשונים מיועדים לעיתונות, יומיים נוספים לאנשי תעשייה, יום אחד לפעילות צדקה, ובשאר הימים – מה-17 בינואר – תהיה התערוכה פתוחה לציבור הרחב.