יותר מפעם אחת אמרו נציגי פורשה – כולל הבכירים ביותר – כי "פורשה לא תמכור מכוניות דיזל". אבל המציאות הכלכלית ודרישות הציבור עושות את שלהן, כנראה: אתמול הכריזה פורשה רשמית כי החל מפברואר 2009 תתחיל לשווק את רכב הפנאי קאיין גם בגרסה מונעת סולר. המנוע יגיע ממקור לא מפתיע – קונצרן VAG, דהיינו פולקסווגן: מדובר במנוע ה-V6 דיזל המוכר ממספר דגמי אודי ומהפולקסווגן טוארג, בגרסתו האחרונה והמתקדמת ביותר שמפיקה 240 כ"ס. הקאיין שיצוייד במנוע זה יגיע לצריכת דלק ממוצעת נאה תיאורטית של 10.8 ק"מ/ל' עם תיבה אוטומטית (שתוצע כסטנדרד), ולפליטת CO2 של 244 גרם/ק"מ; לשם השוואה, הקאיין הבסיסי הנוכחי עם מנוע בנזין V6 בנפח 3.5 ל' משיג צריכת דלק של 7.8 ק"מ לליטר (שוב, על הנייר בלבד) ופליטת CO2 של 310 ק"מ/ל'. המספרים הללו הם חלק חשוב מהסיבה להחלטה המהפכנית על הכנסת מנוע דיזל להיצע של פורשה, לראשונה אי-פעם; שיקולים שיווקיים, כמובן, שיחקו תפקיד חשוב. באירופה קיימת העדפה ברורה למנועי דיזל, והצפי הוא כי גם בארה"ב תגדל הפופולריות שלהם.

לדף יצרן פורשה