ג'יפ הוא ככל הנראה המותג החשוב ביותר ובעל הערך הגבוה בקבוצת קרייזלר המועמדת למכירה/מיזוג אל תוך GM. למי ששכח: קרייזלר רכשה את המותג מרנו תוך כדי השתלטותה על AMC, הקונצרן שהחזיק במותג ג'יפ, בתחילת שנות ה-80'. רנו היתה שותפה בקונצרן AMC בשעתו. עתה ייתכן שההיסטוריה תבצע 'לופ' מעניין כאשר בימים האחרונים החלו לצוץ עוד ועוד שמועות מבוססות ורציניות בדבר רכישת המותג ג'יפ בחזרה על-ידי רנו הצרפתייה.
קרן ההשקעות סרברוס נמצאת במגעים עם דיימלר בדבר רכישת 20% ממניות קרייזלר הנמצאות עדיין בידי זו האחרונה כאשר דיימלר הודיעה והבהירה זה מכבר באופן ברור כי היא מעוניינת למכור את חלקה בקונצרן וכי אין לה כל עניין להיות חלק מקונגלומרט רכב ענק וחדש שיקום בצפון אמריקה, בעקבות המיזוג בין קרייזלר ו-GM.
דיווחים הדולפים ממטות שני הקונצרנים מלמדים כי המו"מ נמצא בהליך מואץ ואינטנסיבי, וכי ייתכן כי כבר בשבועיים הקרובים הוא יגיע לכדי הבנות עקרוניות ולמעשה יוביל למיזוג המדובר.
לג'נרל מוטורס יש ככל הנראה עניין בחלקים מקרייזלר ובמספר דגמים וסדרות ייצור אבל לא בטוח בכלל שבמותג עצמו, שערכו כאמור גבוה יחסית הודות לשם שיש לג'יפ ולהיותו מפורסם ברחבי העולם מזה למעלה מ-60 שנה. ל-GM יש עניין בעיקר בליין המיניוואנים של קרייזלר (טכנולוגיה, מרכבים ופלטפורמות, מנועים וכיו"ב) ובמספר מפעלים אסטרטגיים, בהם מפעל ההרכבה של סדרות ה-RAM של דודג' (טנדרים) במקסיקו ומפעל ההרכבה של המיניוואנים (ווייאג'ר ושות') בקנדה.
עסקה שכזו – של מכירת ג'יפ לרנו - הנה הגיונית בהחלט לא רק עבור סרברוס ו-GM אלא בעיקר עבור רנו, שבאופן כזה תשיג באחת כרטיס כניסה נרחב ויעיל לשוק האמריקני, באמצעות רשת הסוכנויות של ג'יפ ברחבי היבשת, מרכזי השירות והמוסכים הנלווים.
נמתין להתפתחויות...