לא תאמינו, אבל סדנת אסי (ASI) היפנית מתמחה בשיפור, שדרוג, ניפוח וכל התעללות אחרת ב...בנטלי קונטיננטל. בלבד.
טוב, כנראה שיש מספיק יפנים בעלי אמצעים – שגם חסרים כבוד מינימלי למותג הבריטי המכובד – שיצדיקו הקמת סדנה ייעודית...
אסי TETSU GTR – אומנות הבנטלי
צילום: מנהל
הקורבן – סליחה, המוצר אחרון אותו חושפת הסדנה – ושייחשף רשמית מעל לבימות תערוכת השיפורים האמריקנית SEMA נקרא TETSU GTR, המצולם כאן. למעשה מדובר בבנטלי קונטיננטל GT שכמעט כל מה שניתן היה לשנות או "לשפר" בה - שונה ושופר. את 560 כוח-הסוס המקוריים (W12, 6.0 ליטר) מחליפים כאן 800 סוסים יפניים עצבניים. את העלאת ההספק מסבירים אנשי 'אסי' בשינויים במחשב ניהול המנוע, במגדש הטורבו ובמערכות הפליטה והקירור.
אסי TETSU GTR – אומנות הבנטלי
צילום: מנהל
אבל, כפי שקל לראות, עיקר השוני הוא בעיצוב ובצביעה. האחראי לכך הוא האומן היפני טטסוי נקאמורה שכנראה נחשב 'תותח' ביפן, ובין היתר מעצב מלונות יוקרה ובתי פאר. רמת הגימור בפנים היא די חולנית, ודי להזכיר סגנונות עיצוב וציור עתיקים שונים שהיוו השראה לאלמנטים השונים (המושבים, לוח המחוונים ואפילו השטיחים...), שימוש בסיבי פחמן בשני גוונים, זהב, תפירת סמלים ואלמנטים עיצוביים ביד ועוד.
אסי TETSU GTR – אומנות הבנטלי
צילום: מנהל
המרכב עשוי כולו סיבי פחמן – גם כן בשני גוונים: טבעי וצבוע. כמובן שגם כל יתר השיפורים המקובלים ביצירות ביזאריות שכאלו תמצאו כאן, ובשפע: חישוקי ענק (22"), צמיגים נמוכי חתך, בלמי דיסק אדירי קוטר וכיו"ב. כמה עולה התענוג?
800,000$ כהתחלה, עבור הגרסה ה"הבסיסית".