אגף המשאיות בדיימלר, יצרנית משאיות מרצדס, פרייטליינר, סטרלינג, ווסטרן סטאר ופוסו-מיצובישי מפרסמת מסקנות מחקר מהפכניות, לפיהן ניתן כבר כיום, באמצעים ממוחשבים ואלקטרוניים המוכרים לנו, לצמצם במחצית את תאונות הדרכים הקשות בהן מעורבות משאיות. המחקר האמור נערך באמצעות 1,000 משאיות מרצדס-בנץ אקטרוס עם נגרר ('סמי טריילר') במשך שנה וכלל בסה^כ גמיעת 106 מיליון (!) ק^מ. המחקר נערך תוך שיתוף פעולה מצד חברות משאיות כאשר במחצית מהמשאיות הותקנו מערכות שמירה על נתיב הנסיעה, שמירת מרחק אוטומטית ובקרת יציבות ומחצית שניה - ללא תוספות אלו. מערכת שמירת המרחק מזהה רכב הנוסע מלפנים והחל ממרחק מסויים מהרכב היא מפעילה 20% מכוח הבלימה עד לשמירת מרחק קבועה לפי מדדים אותם הכניס הנהג מבעוד מועד למחשב הרכב, ועד לעצירה מוחלטת בעת הצורך – גם ללא התערבות הנהג. המערכת משחררת את הבלמים ברגע שהרכב מלפנים נעלם (פנה לדרך אחרת) או שהנהג הסיט את המשאית לנתיב פנוי. מערכת זו כוללת בחובה מערכת נוספת המותקנת במשאיות ה^ממוגנות^ – מערכת בלימת חירום אוטומטית. המערכת מזהה שינוי מהירות פתאומי לרכב הנמצא לפנים (כאשר זה נעצר או בולם מסיבה כלשהי) ועוד לפני שהנהג מזהה את הבעיה או מצליח להגיב – היא מכניסה לפעולה את מערכת הבלימה לבלימת חירום ובכך מקטינה משמעותית את הסיכוי להתנגשות. במהלך תקופת הניסוי נבחנו ונותחו כל תאונות הדרכים בהן היו מעורבות מי מהמשאיות הרלוונטיות והתוצאות, כאמור, חד משמעיות: המשאיות שלא היו מצוידות במערכות העזר האלקטרוניות שצוינו היו מעורבות פי שתיים בתאונות דרכים. המשאיות שהיו מצויידות במערכות הבטיחות ושכבר היו מעורבות בתאונות – עלויות הנזקים היו נמוכות ב-90% ביחס לאלו שנגרמו בתאונות בהן היו מעורבות המשאיות נעדרות מערכות ההגנה הנוספות. במרצדס מדגישים כי נושא שיפור הבטיחות במשאיות וצמצום מעורבותן – וכאשר כבר יש כזו: מזעור הנזקים – נמצא בראש סדרי העדיפויות בכל הקשור למחקר באגפי המשאיות בחברה, הן האירופאיים והן האמריקניים. למען האמת, מסקנות כאלו לא צריכות להפתיע איש – למעט אולי המספרים והאחוזים – אך השאלה הנשאלת היא מה עושים עם זה? באירופה מעניקות חברות הביטוח הגדולות המבטחות משאיות הנחות מפליגות למשאיות המצוידות במערכות עזר שכאלו ובכך למעשה מעודדות ודוחפות את הרוכשים והיצרנים גם יחד לשפר את רמת הבטיחות בכלי הרכב הכבדים הללו, שכאמור גורמים לנזקים קשים בכל מפגש עם רכב אחר או בסטייה מהנתיב.