בתערוכת ז'נבה האחרונה הציגה מיצובישי גרסת האצ'בק 5-דלתות של הלאנסר, אשר זכתה לכינוי 'פרוטוטייפ S'. המכונית שהוצגה בז'נבה הוגדרה אז כקונספט והופיעה במפרט 'ראליארט' שרירי (שהופיע קודם לכן בלאנסר-סדאן בתערוכת דטרויט); בתערוכת פריז הקרובה בתחילת אוקטובר תוצג הלאנסר-ספורטבק הסדרתית. עבור מיצובישי זו מכונית חשובה ביותר לשוק המערב-אירופי, אשר מעדיף באופן מסורתי האצ'בק על סדאן כאשר מדובר במכוניות קטנות עד משפחתיות; להערכת היצרן גרסה זו תגרוף כ-70% מכלל מכירות הלאנסר באירופה, ובמלים אחרות – היא עתידה להגדיל משמעותית את נתח המכירות של מיצובישי בסגמנט המשפחתיות התחרותי. נזכיר כאן כי העדפת השוק האירופי היא הסיבה המרכזית לשינוי התצורה של הסובארו אימפרזה (B3 אצלנו) להאצ'בק. הספורטבק החדשה תציע מושב אחורי המתקפל בלחיצת כפתור (ואז נפח המטען גדל מ-344 ל' ל-1,394 ל'), ובשנה הבאה תקבל מנוע דיזל חדש ונקי – שיוצע גם בלאנסר סדאן – אשר אמור לשפר עוד יותר את מצבה של מיצובישי בשוק האירופי אוהב-הדיזל. הלאנסר ספורטבק, כמו הסדאן, תוצע גם בגרסת ראליארט ספורטיבית, האמורה לגשר על הפער בין הלאנסר הרגילה לאיוו X האולטרא-קרבית. כפי שכבר דיווחנו בעבר לגבי הסדאן ראליארט (ובדומה לספורטבק-קונספט מז'נבה), גרסת ראליארט מקבלת את מנוע השני-ליטר החדש המוגדש של האיוו X, אך בגרסה צנועה יותר המסתפקת ב-235 כ"ס ו-35 קג"מ. גרסה זו מקבלת את אותה תיבת SST רובוטית כפולת-מצמדים של האיוו – נקווה שתהיה גם אופציה ידנית – וכמובן גם הנעה כפולה. יש גם חישוקי "18. הספורטבק תגיע ארצה זמן קצר אחרי השקתה באירופה באוקטובר-נובמבר, עם אותו מנוע 1.8 ל' ותיבה אוטומטית כמו הלאנסר סדאן המושקת בישראל בימים אלה. עד אז אמורה להגיע לכאן גם האיוו X המיוחלת. גרסת ראליארט – לא ברור עדיין אם כסדאן או ספורטבק – מיועדת גם היא להגיע אלינו, אך ככל הנראה רק בתחילת 2009.