לא מזמן דיווחנו לכם על האפשרות שב-GM יציעו את האמר למכירה. עתה מקבלת אפשרות זו חיזוק ואף רמיזה לגבי הרוכשים הפוטנציאליים: הקונצרנים טאטא ומהינדרה ההודיים, כל אחד לחוד, כמובן. מותג האמר מתברר כבעייתי במיוחד שכן אל הירידה במכירות של 25% בשנת 2007 (לעומת 2006) מצטרפים נתוני המכירות הקשים עוד יותר לשנת 2008, על-פיהם חלה צניחה נוספת של 35% במכירות מתחילת השנה, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בנוסף, האמר נתפס כמותג בזבזני, יקר וממש לא ידידותי לסביבה, כאשר במהותו קשה מאוד לראות עבורו עתיד ירוק ונקי, לבטח שלא בטווח הזמן הסביר. בארה^ב מפנימים ככל הנראה שהמראה האגרסיבי, הממדים הגדולים, המנועים החזקים ואף הילת הלוחם שיש להאמר כבר לא מספיקים בכדי להצליח באולמות התצוגה, נהפוכהו; ככל שהזמן חולף, המכירות צונחות וכל מה שההאמר מייצג הופך ליותר ויותר בעייתי – ובקצב מסחרר. חטיבת האמר צריכה ככל הנראה להימכר, ומהר. טאטא ומהינדרה ההודיים הנם שני קונצרנים ענקיים בהודו אשר בשניהם התקבלה ההחלטה לפרוץ לשווקים חדשים – ובראשם למערב – כאשר האסטרטגיה המובילה אותם נסובה בעיקר סביב רכישת מותגים מערביים המוצעים למכירה, בראשם יגואר ולנד-רובר שנרכשו על-ידי טאטא המידע אודות כוונת שני הקונצרנים – כאמור, כל אחד לחוד – לבחון את רכישת חטיבת האמר דלף מכיוון צוותי הבנקאים של שתי הקבוצות אשר עורכים בימים אלו פגישות היתכנות והבהרה מול נציגי האמר. לדברי אותם בנקאים נערכו פגישות מול בכירי הקונצרן האמריקני המדמם ויש להניח שבין היתר דובר שם על סכום מדויק שכל צד מוכן להוציא ו/או דורש לקבל בתמורה לעסקה. אני מניחים כי בזמן הקרוב נדע מה יעלה בגורלו של המותג האמר, ונצפה בהשלכות שתהיה לעסקה שכזו – הפעם הראשונה שיצרן רכב אמריקני הפועל באמריקה עובר לידיים הודיות.