נראה שהענקים האמריקאים הולכים ומתגמדים. אחרי דיווח על כוונות עתידיות לגבי המותג האמר, סגירת המפעלים של GM, הפסקת ייצור אולדסמוביל ופלימות', החלה חרושת שמועות על עתידו הצפוי של המותג מרקורי מבית פורד. השמועות החלו מספקי המשנה של פורד שחדלו לקבל הזמנות המשך לדגמים העתידים לצאת לשוק עד לשנת 2012. מעתה ועד תאריך יעד זה גם נראה כי לא יוצגו רכבים חדשים תחת שם המותג מרקורי, למעט רכב הנוסעים הבינוני בגודלו הצפוי לעבור מתיחת פנים בשנה הבאה, ה^מילאן^. מותג הביניים של פורד חגג השנה 70 שנות ייצור. המותג הוקם מהיסוד ולא נרכש כמותג קיים דוגמת לינקולן, כיוזמה של בנו של הנרי פורד, אדסל, וזאת במטרה לתת מענה לקטגוריית הביניים שבין מכוניות פורד העממיות והזולות ללינקולן היוקרתיות. החברה הפכה מחטיבה של פורד לחטיבה משותפת יחד עם לינקולן ב-1945, וזאת במטרה לדחוף את דימוי המותג מעלה. בשנת 1958 נוספה לחטיבה האדסל (ניסיון לייצור ליין מכוניות חדש בידי אדסל, בנו של פורד, שנכשל כישלון חרוץ) אשר שרדה רק שנתיים. לקראת סוף שנות ה-60 ותחילת ה-70 נוספו הקוגר והמרקיז כדגמים מעט נועזים יותר מדגמי הפורד הרגילים. משנת 1993 – שיא הייצור, בה יוצרו 480,000 מכוניות – המותג הולך ונחלש. כיום ניתן להשיג מותג זה רק בקנדה ובארה^ב והוא מציע בעיקר רכבי פורד בתחפושת, דבר אשר ככל הנראה תרם לשיא שלילי מזה 47 שנה במכירות, עם ירידה של 23.4% במכירות בחמישה החודשים הראשונים של 2008 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ימים יגידו האם עתידו של המותג יהיה כשל אודלסמוביל ופלימות' אם לאו. ההימור שלנו – ולא נהיה כאן נועזים או תלושים מדי – הוא כי ימיו של המותג ספורים. רוצו לקנות מרקיורי אחת לאוסף – בקרוב כרכבי אספנות בלבד...