את סיפורו של הימאהה V-מקס הבאנו אתמול: אופנוע שהמילה "מקס" בהחלט התאימה לו מיום הוולדו לפני שניים וחצי עשורים. הדור החדש שנחשף אתמול ממשיך היטב את המסורת השרירית. הפרטים הטכניים שונים במעט ממה שסיפרנו אתמול: נפח מנוע ה-V4 החדש הוא 1.7 ל' ולא 1.8 ל', וההספק המירבי המוצהר הוא 'רק' 200 כ"ס ולא 210. זה עדיין מגדיר את ה-V-מקס כאופנוע החזק ביותר בעולם, בפער קטן. עם זאת, ספק אם הוא ישבור שיאי תאוצה ובודאי לא מהירות: המשקל הרטוב (כולל כל הנוזלים ומיכל מלא) עומד על 310 ק"ג, משמעותית יותר מאופנועים ברי-השוואה כמו הסוזוקי B-קינג והיאבוסה, או קאוואסאקי ZZR1400. ה-V-מקס אינו מיועד, כמובן, לשבור שיאי מהירות אבסולוטית ולכן כלל אינו אווירודינמי. כל זה אינו גורע ממה שאמורה להיות חווית רכיבה אינטנסיבית כאשר המצערת פתוחה עד הסוף. המנוע, אגב, מצוייד בהזרקת-דלק ובפטנטים כמו גיאומטריית יניקה משתנה (YCC-I), בקרת מצערת אלקטרונית (YCC-T) ומצמד מחליק המגביל את בלימת המנוע, למניעת נעילת הגלגל האחורי בהורדות הילוכים חפוזות. אם תרצה להתנהג כמו חוליגן ולבדוק את הביצועים עד הסוף, תשמח לדעת כי היציבות הכיוונית צפויה להיות מצויינת בזכות בסיס-גלגלים ארוך במיוחד של 1.70 מ'; ולפי הצהרות ימאהה, הפעם גם התנהגות הכביש תהיה טובה, עם שלדת אלומיניום חדשה וקשיחה ורכיבי מיתלים ובלמים מהשורה הראשונה. צינורות המזלג הקדמי, למשל, מסיביים במיוחד וקוטרם 52 מ"מ. התמונות שפרסמה ימאהה מושקעות במיוחד, וניסינו לעשות להן כבוד על ידי הבאתן עבורכם בגודל 1280 פיקסלים.