הכלכלה הגלובלית של תעשיית הרכב אינה יודעת רחמים. מפעל הייצור של ניסאן בסנדרלנד שבבריטניה נחשב לאחד הטובים באירופה, ובזכותו ניסאן היא יצואנית-הרכב הגדולה ביותר בבריטניה. ב-2007 יוצרו שם 374,000 מכוניות, מתוכן יוצאו 80%. בין היתר מיוצר בסנדרלנד הקשקאי המצליח – וגם המיקרה הקטנה. אלא שב-2010 יעבור ייצור הדור הבא של המיקרה אל מחוץ לאירופה, מסיבות כלכליות נטו: ייצור באירופה של מכונית קטנה עממית ברמת מחירים תחרותית פשוט אינו רווחי, כפי שהסביר נשיא ניסאן (ורנו) קלרוס גוהן לעובדי המפעל המודאגים לעתידם. המיקרה הבאה מיועדת להיות מכונית עממית-גלובלית והיא תיוצר במפעל חדש בהודו המשותף לניסאן ורנו, מפעל שאבן-הפינה שלו הונחה ממש בימים אלה. אבל עובדי ניסאן הבריטיים, כך מתברר, אינם צריכים לדאוג. בביקור שנערך השבוע במפעל על-ידי ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון, בליווי גוהן, הוכרז על התכניות העתידיות – ואלו נראות מבטיחות. את קיבולת הייצור שתתפנה עקב העברת ייצור המיקרה תמלא מכונית אחרת, שבשלב זה כל שנאמר עליה הוא כי מדובר ב^מכונית קומפקטית^ שתהיה תוספת להיצע הנוכחי של ניסאן ואשר תמוקם בין המיקרה לקשקאי. ניסאן סירבה לומר דבר נוסף אודות המכונית העתידית, והסתפקה בפרסום איור-הטיזר המופיע כאן אשר למעשה אינו אומר דבר. אחת האפשרויות היא כי יערך בידול בין המיקרה, שתמלא את הצד הזול של קטגוריית הסופרמיני, לבין המכונית החדשה שתתאים יותר לטעם האירופי האנין; משהו כמו ההבדלים בין הפיז'ו 206 (שעדיין מיוצרת בגרסאות זולות) לבין ה-207, או הקליאו הקודמת (שגם היא כמובן עדיין מיוצרת) לנוכחית. נחכה ונראה.