מצבן הקשה של יצרניות הרכב האמריקניות עוד רחוק מלהסתיים. GM מדווחת – שוב – על קיצוץ במשמרות העבודה ובכמויות הייצור שלה בארבעה מפעלים – בפלינט, ג'יינסוויל, פונטיאק ואושאווה. במפעלים אלו מיוצרים הענקים של הג'נרל, בהם השברולט סילבראדו, טאהו, וסאברבן, ו-GMC יוקון, יוקון וסיירה. המשמעות: מחיקת ייצור 50,000 SUV ענקיים ו-80,000 טנדרים 'פול-סייז' מהמתוכנן עבור השוק הצפון אמריקני. ב-GM מסבירים את המהלך הכפוי בעובדה שבשני הסגמנטים הללו חלה שחיקה מתמשכת בביקוש; שוק טנדרי-הענק שנראה היה עד לא מזמן כאינסופי ובלתי נגמר איבד ברבעון הראשון של 2008 15% במכירות לעומת העונה המקבילה אשתקד, ובשוק ה-SUV מדובר אף ב-26%. למרות שאינם נעימים הרי שהנתונים הללו לא מפתיעים בהתחשב בזינוק במחירי הדלק לאחרונה והדרישה ההולכת וקטנה לכלי רכב גדולים בארה^ב. ב-GM לא מספקים מידע אודות צמצום כוח-אדם או השפעות נוספות של ההחלטה, אך ברור כי בכל המפעלים בהם יצומצם הייצור ייפגעו עובדים, אם לא בדמות פיטורים אז בדמות קיצוץ בשעות עבודה או בשעות נוספות. ההאטה בייצור תחל בפועל באמצע יולי.