בשבוע שעבר התבשרנו, בהודעה רשמית, על הידוק היחסים ושיתוף הפעולה בין חטיבת האופנועים של סוזוקי היפנית לבין Intelligent Energy (בקיצור – IE), חברה בריטית העוסקת במקורות אנרגיה תחליפיים, בעיקר על בסיס תא-דלק. IE מוכרת לציבור בעיקר כמי שהציגה ב-2005 את ה-ENV, אופנוע קונספט קומפקטי מונע תא-דלק, שהגיע לשלב אבטיפוס מתפקד ועובד. בנוסף פיתחה החברה יחידת תא-דלק מודולרית, CORE, הכוללת מיכל מימן מובנה, וכן מערכות שונות להפקת מימן. שיתוף הפעולה בין IE לסוזוקי החל עוד בשנה שעברה, והביא בין היתר לאופנוע הקונספט העתידני Crosscage שהוצג בתערוכת טוקיו לפני כחצי שנה. משמעות הודעת שתי החברות על הרחבת שיתוף הפעולה ביניהן והמשך הפיתוח, היא שבהחלט יתכן שגרסת ייצור של ה-Crosscage תגיע לאולמות התצוגה. מתי בדיוק? זו כבר שאלה אחרת. השידוך בהחלט מענין, בין היתר מאחר ובין מערכות ייצור המימן של IE יש גם מערכת ביתית, המתאימה מאד לשידוך לאופנוע בעל תא-דלק. אופנוע שכזה יהיה, כמובן, בעל אימפקט סביבתי נמוך ביותר בהיותו בעל פליטת מזהמים זניחה, שקט ביותר ותופס מעט מקום בכביש (וברחובות העיר, בעיקר). המכשלה העיקרית כרגע היא הביצועים: ה-ENV היא בעל מנוע חשמלי בהספק של כ-8 כ"ס שהספיק למהירות מירבית של 80 קמ"ש (עם טווח ניעה נאה של 160 ק"מ), ואילו לגבי הקרוסקייג' הצהירה סוזוקי כי ביצועים מקבילים לאלו של אופנוע 125. עם זאת, קיימים עדיין סימני שאלה גדולים לגבי תא-דלק כאמצעי הנעה תחליפי, בשל הקשיים באספקת מימן (הרי לא כל אחד יכול להפעיל בביתו תחנה להפקת מימן) והעלויות הגבוהות הכרוכות הן בהפקת חומר הדלק והן בייצור תא-הדלק עצמו.