לכלי הצהוב המוזר שמוצג כעת בתערוכת ניו-יורק יש שם מקורי, Alé (מבוטא בדיוק כמו עלה), והוא מגיע מחברה קנדית בעלת שם מוזר בפני עצמו, Fuel Vapor Technologies. אין זו הפעם הראשונה שה-Alé מוצג בציבור – הוא הופיע קודם לכן בתערוכת SEMA האחרונה – אבל עד עתה טרם הזדמן לנו לכתוב עליו. החברה הציבה לעצמה מטרה לא קלה: לפתח רכב שיוכל להציע ביצועים מלהיבים ועדיין להיות אולטרא-ידידותי לסביבה, בטיחותי, קל-משקל, קל להרכבה וזול יחסית לאחזקה. יעד צריכת הדלק הוא 100 מייל לגלון, קצת מעל 40 ק^מ לליטר, וכבר עכשיו הושגה צריכה של 92 מייל/גלון עם אב-הטיפוס. שזה נשמע בסדר גמור, גם אם לא מלהיב במיוחד – אבל הנה באה השטוזה: הנתון הזה מושג עם מנוע 1.5 ל' טורבו שמפיק 180 כ^ס, מאפשר למכונית (?) להגיע ל-100 קמ^ש בתוך כ-5 שניות, ולמהירות מירבית שמוגבלת כרגע ל-225 קמ^ש... ואם לא די בכך, הרי שהאלה משיגה תוצאה של 1.7G במעגל-החלקה, למרות שיש לה רק שלושה גלגלים. השילוב של הביצועים הללו עם צריכת-דלק שכזו מושג לא רק בגלל יעילות אוירודינמית אלא גם – ובעצם בעיקר – בשל מערכת הזנת דלק חדשנית שפיתחה החברה, ומשם גם שאבה את שמה. יותר מדי פרטים לא נמסרו אבל מדובר במערכת מבוססת על שימוש באדי דלק (מה שלא קשה לנחש), ואשר מאפשרת תערובת עניה במיוחד. השלב הבא יהיה עוד יותר ^ירוק^. כדי להגיע ליעד הנכסף של 100 מייל/גלון (יש גם תחרות שמעורבת בסיפור, ולא מעט כסף – על כך בנפרד) מתכננת החברה אבטיפוס נוסף, שכבר יונע על ידי יחידת כוח היברידית. ההנעה תהיה חשמלית מלאה, כאשר מנוע בנזין (עם אותה טכנולוגיית אדי-דלק) ישמש כגנרטור להארכת טווח הנסיעה. לטווח ארוך יותר מתכננת החברה הקנדית ייצור של 100-200 יחידות בשנה – ומה שיותר חשוב, לשווק את הטכנולוגיה שלה דרך שותף חיצוני, עם יכולת ייצור גבוהה בהרבה. אלו התכניות, על כל פנים, ואנו מאחלים לחברה מקנדה הצלחה.