באוגוסט 2007, לפני למעלה מחצי שנה, סיפרנו לכם על הסבירות הגבוהה לשובו של האל-קמינו, אותו שברולט-טנדר שהווה מקלט מס אהוד בישראל בשנות ה-70 וה-80. כאשר הולדן האוסטרלית תורמת לג'נרל-מוטורס פלטפורמת הנעה אחורית מוכנה, הרי שטנדר אמריקני על בסיס ה-Ute של הולדן הוא צעד טבעי. ועכשיו זה אכן קורה. טוב, לא ממש עכשיו – הדגם הסדרתי יצא לשוק בעוד יותר משנה, כדגם 2010 – אבל עכשיו מכריזה GM רשמית על האל-קמינו המודרני שלה. הסדאן עליו מתבסס הטנדר הוא הפונטיאק G8 – וגם הטנדר יימכר כפונטיאק, לא כשברולט. יש בכך משום הפתעה מסויימת, מאחר ופונטיאק מעולם לא היתה מותג-טנדרים; את המשימה הזו אצל GM ממלאים באופן מסורתי שברולט ו-GMC (בשנים האחרונות גם קאדילק, איכשהו, ולאחרונה הצטרפה האמר). בשלב זה מכונה הטנדר הדו-מושבי החדש "G8 ספורט טראק" – שם לא ממש מרטיט, וגם GM עצמה מודעת לכך. זהו שם זמני בלבד, שכן הוחלט לגייס את הציבור לצורך בחירת השם הסופי. לשם כך הוקם אתר יעודי, www.pontiac.com/namethiscar, שם יוכלו הגולשים לתרום רעיונות. השם הזוכה יוכרז בעוד חודש, ב-15 באפריל. לא שהדעה שלנו משנה למישהו, אבל השם המתאים ביותר הוא "הולדן יוט" – כי למעשה זהו בדיוק היוט של הולדן, עם מכניקה זהה (למעט העברת ההגה לצד ימין...) – ועיצוב שלא השתנה למעט השתלת חרטום-פונטיאק. נמצא כאן את אותו בסיס גלגלים מוארך יחסית לסדאן ב-10 ס"מ (מה שאומר 3.01 מ'), אורך כללי מעט גדול יותר של 5.13 מ', ואת אותו מנוע. בשלב זה מדובר על גרסה אחת, מקבילה לגרסה הבכירה של ההולדן, עם מנוע ה-LS2 V8 של GM בנפח 6.0 ל' המפיק 367 כ"ס (או 361, בכוחות-סוס אמריקניים). בניגוד להולדן לא מדובר עדיין על גרסאות V6, ולצערנו גם לא מוצעת כרגע האופציה הידנית שקיימת עבור היוט האוסטרלי. עם זאת, אפשר לקוות כי בשלב זה או אחר תגיע גרסה מקבילה ל-G8 GXP עליה הוכרז זה עתה יחד עם הספורט-טראק, עם מעל 400 סוסים ואפשרות לתיבה ידנית. מישהו אמר "קינג אוף דריפט"? נציין עוד כי הספורט-טראק שוקל כ-1,800 ק"ג, מתגלגל על צמיגי 245/45-18 עם אופציה לחישוקי "19, יכול לשאת מטען מועיל לא ממש מדהים של כ-500 ק"ג, ומורשה לגרור עד 1,600 ק"ג. יש לנו הרגשה שהובלת משאות לא תהיה משימה נפוצה עבורו... באי תערוכת ניו-יורק שתפתח בסוף השבוע יוכלו לראות את הטנדר החדש, שיוצג שם לצד גרסת ה-GXP הטריה של ה-G8.