מרצדס ממשיכה להפגיז עם רצף מהיר של מתיחות-פנים. בעקבות ה-SLK, ה-CLS, ה-CLC (שהיא בעצם עדכון ל-C-קלאס קופה) וה-SL – כולן תוך פחות משלושה חודשים – מגיע עכשיו תור ה-M-קלאס. שלוש שנים אחרי השקת הדור הנוכחי, עובר רכב הפנאי האלגנטי של מרצדס מתיחת-פנים ראשונה (אם כי עדכונים היו כבר קודם לכן, בעיקר בתחום המנועים). בצד המכני אין הפעם שינויים, למעט טיפולי-אופטימיזציה למנועים שהביאו לחסכון קל בצריכת הדלק; השדרוג מתמקד בעיצוב, במערכות עזר ובאבזור. החרטום זכה למראה חדש כמקובל, עם גריל חדש התואם את ההופעה המשפחתית העדכנית, פנסים אחרים, פגושים, תאורת LED אחורית וכיוצא באלו. יש מגוון אופציות לעיצוב המכונית, כגון מיגון אחורי תחתון מפלדת אל-חלד או עדשות כהות לפנסים האחוריים תא הנוסעים מקבל חומרים חדשים, עיצוב דו-גווני ועוד ליטושים כאן ושם, כולל עיצוב חדש להגה שעליו מותקנים שלל מתגי-בקרה. מערכות העזר מתוגברות עם הדור האחרון של מרצדס, כגון PRE-SAFE לפעולות מקדימות לקראת תאונה, או NECK-PRO להגנה על הצוואר בפני צליפת-שוט. יש מבחר של שלוש מערכות טלמטיקה חדשות ומתקדמות, המציעות שילוב מבוסס בלוטות' למכשירים סלולריים כולל מקלדת נומרית מובנית, חיבור לנגני MP3 ניידים (עם אופציה לממשק מדיה יעודי שיאפשר תפעול הנגן החיצוני דרך ובאמצעות פקדי מערכת השמע של הרכב), ואופציה חדשה למערכת "לינואטרוניק" לתפעול קולי של פונקציות שונות. יש מבחר מערכות שמע אופציונליות דור-אחרון של הארמן-קרדון, אפשרות למערכת בידור נפרדת ליושבים מאחור ועוד. גרסת AMG (שתי תמונות תחתונות משמאל) זוכה גם היא למראה מעודכן, עם חצאיות חדשות קדימה ואחורה, חישוקי "20 תקניים חדשים עם אופציה ל-"21 (וצמיגים בחתך 35...). גם כאן יש מערכת טלמטיקה חדשה, כאשר ממשק המדיה נכלל כסטנדרד.