תערוכת ז'נבה 2008 איננה משופעת במכוניות-תצוגה עוצרות נשימה – מצבן של סדנאות העיצוב באירופה אינו מזהיר – כך שהסינטזי של פינינפרינה לא התקשתה להתבלט. דלתות מספריים מתרוממות כבר ראינו, דלתות אחוריות הנפתחות לאחור – גם הן לא חסרות. אבל ארבע דלתות מתרוממות, כשהאחוריות לאחור? זה באמת יוצא דופן. אבל במפתיע, לא העיצוב הוא שמיוחד ב"סינטזי", מכונית הקונספט הראשונה של פינינפרינה מאז הבירדקייג' מלפני 3 שנים. על הסינטזי כבר סיפרנו לכם בקצרה, בשלב בו כמעט ולא נחשף מידע אודותיה; עכשיו יש תמונות בשפע ופרטים מלאים. הסינטזי, אומרת פינינפרינה, היא מכונית ספורט עם 4 מושבים ו-4 דלתות. מאחורי ההגדרה הפשטנית הזו מסתתרת גישה מעניינת מבחינת עיצוב, "אריזה", מכניקה וטכנולוגיה. נקודת המוצא, כך אומרת פינינפרינה, היתה ארבעת הנוסעים; מסביבם תוכננה שאר המכונית. מערך הנעה יוצא-דופן כולל ארבעה תאי-דלק נפרדים, אחד בסמוך לכל גלגל, במקום; סידור מודולרי זה מאפשר ניצול אופטימלי של מרחב המכונית ללא אילוץ של מציאת מקום ליחידה גדולה אחת. פינינפרינה מכנה את סידור ומיקום הרכיבים השונים "אריזה נוזלית", אשר מאפשרת בין היתר גם שליטה של פיזור המשקל במכונית, לחלוקת משקל אופטימלית ומיקום נמוך של מרכז הכובד. גם העיצוב החיצוני של המכונית חופשי מאילוצים, מה שאיפשר השגת מקדם-גרר (Cd) נמוך במיוחד, 0.27. בתא הנוסעים בולט הדשבורד, העשוי יחידה אחת גדולה חצי-שקופה המיגה מידע באמצעות שימוש באור וצבע. הצד האלקטרוני פורץ דרך לא פחות מהעיצובי-מכני. הסינטזי מהווה חלק ממערכת המכונה "ניידות שקופה", אשר מבוססת על טכנולוגיית תקשורת Clancast. מדובר למעשה במערך תקשורת מורכב בין מכוניות לבין עצמן וכן עם סביבתן – אינטליגנציה מפוזרת בין גורמים רבים, כמו בספרי מדע בדיוני, היוצרת מעין מרקם כמעט חי. כל מכונית נתפסת על פי גישה זו כמרכז-עצבים חי, עם חלוקת והעברת מידע בנושאים שונים ומגוונים. למעשה נוצר כאן דיאלוג שוטף וקבוע אך שקוף לנהג (רוב הזמן) בין המכונית לכביש, לעיר ולמכוניות אחרות. חזיון עתידני זה עדיין רחוק מאתנו, אבל טוב לראות שמעוף ודמיון עדיין שוררים בתעשיית הרכב – גם אם הם קצת נדירים בימינו אלה.