אם היינו זקוקים לעוד שכנוע לגבי חשיבותן הגוברת והולכת של מכוניות קטנות, הרי שעכשיו קיבלנו חיזוק נוסף. כמו יצרני-יוקרה אחרים, ב.מ.וו זקוקה למכוניות קטנות שכיום אינן קיימות בהיצע שלה – מכוניות שיעזרו לה לעמוד בדרישות האיחוד האירופי לגבי פליטת CO2. יצרני הרכב האירופיים ידרשו בשנים הבאות לעמוד בממוצע CO2 מסויים של כלל דגמיהם, יעד שכלל אינו קל להשגה. בשבוע שעבר הודיעה ב.מ.וו על תכנית (הנמצאת בשלב מוקדם) לפיתוח מכונית חשמלית. ניתוח ראשוני העלה כי מבחינה טכנית מכונית כזו בהחלט ברת ביצוע, והחלטה על כניסה לתחום זה צפויה להתקבל בהמשך השנה. בינתיים הודיעה ב.מ.וו אתמול על הקמת חטיבה חדשה וייעודית למכוניות עירוניות תחת השם ^פרוייקט i^, כאשר מכונית חשמלית היא רק אחד הכיוונים שיבדקו. מנכ^ל ב.מ.וו הצהיר כי מטרת הפרוייקט היא להציג פתרונות לניוד בערים גדולות, אשר גם יסייעו לחברה לעמוד בדרישות מחמירות עבור פליטת CO2. בשלב זה נבדקת בין היתר השאלה האם מכוניות עירוניות אלו ישווקו כחלק ממותג ב.מ.וו (כפי שמראה עיבוד-המחשב שלנו בתמונה כאן), או שיתאימו יותר למותג מיני – ולא מן הנמנע גם כי יושק מותג נוסף ונפרד עבורן. בין הספקולציות שמסתובבות פה-ושם, אגב, עלה גם השם מן העבר 'איזטה' – אותה מכונית-בועה זעירה ממוצא איטלקי שהחזיקה את ב.מ.וו מעל המים בשנות ה-50.