כבר דיווחנו כאן על השקת סובארו פורסטר חדשה – למעשה מכונית שהמשותף לה ולקודמתה בעלת אותו השם הוא בעיקר ...השם. לקראת החשיפה האירופאית של הסובארו פורסטר החדשה לגמרי אנו מעדכנים בתמונות נוספות ועוד קצת מידע ששוחרר לעיתונות. המעניין ביותר הוא ככל הנראה השימוש העתידי במנוע הדיזל החדש של סובארו, מנוע הדיזל-בוקסר הראשון בשימוש סדרתי, שייחשף במרכב האאוטבק בז'נבה. מנוע זה ישמש מן הסתם דגמים נוספים בסובארו. נזכיר שוב שהסובארו פורסטר החדשה יושבת על פלטפורמה משותפת לסובארו B3 והמידות טפחו וגדלו באופן משמעותי בהשוואה לסטיישן-שטח הקומפקטית שהיתה שם קודם: האורך עומד עתה על 4.56 מ', הרוחב על 1.78 מ' והגובה על 1.70 מ'. עם ממדים כאלו ברור כי הסובארו פורסטר החדשה תמוצב בעיקר מול מתחרות וותיקות וראויות כמו טויוטה ראב-4 והונדה CR-V. משיחה עם אלי דויד, מנכ^ל יפנאוטו – יבואנית סובארו בישראל – מתחזקת השערה זו כאשר גם מבחינתו השתיים שהוזכרו הן המתחרות העיקריות של הסובארו פורסטר החדשה. ניתן להניח גם כי המחירים יהיו דומים או מספיק תחרותיים מול שתיים אלו (ומתחרות נוספות), קרי משהו בסביבות ה-185,000 שקל כבסיס, להערכתנו. בפסח תוצג הפורסטר בארץ, במסגרת תערוכת אוטומוטור וזמן קצר לאחר מכן יחל השיווק אצלנו. היצע המנועים יכלול 2.0 ליטר בנזין, 2.5 ליטר טורבו ומאוחר יותר – כאמור – גם גרסת דיזל-בוקסר.