בעוד פחות מחודש עומדת מאזדה לפתוח באזור הירושימה בסדרת ניסויים של מכונית-מחקר מתקשרת במיוחד, ASV-4, על כבישים ציבוריים. פרוייקט ASV, ראשי תיבות של Advanced Safety Vehicle, מנוהל על-ידי ממשלת יפן מאז 1991, כאשר מטרתו היא פיתוח ויישום טכנולוגיות להפחתת תאונות דרכים. בשלב הניסויים הנוכחי תבדק מערכת סיוע לנהיגה בטוחה המבוססת על תקשורת מרכב לרכב, באמצעותה ניתן לקבל התראות כאשר מגיעים לצמתים ללא שדה ראיה, או בכבישים מפותלים. המערכת מכילה מספר פונקציות, ביניהן מניעת התנגשות אחורית. השלב בו נמצא הפרוייקט עתה הוא הרביעי במספר ויתבצע במשותף עם מיצובישי, המשתתפת אף היא בפרוייקט, וקונצרן קאוואסאקי (המוכר לנו מתחום האופנועים אך שעיקר פעילותו שייך לתחומים אחרים). שלושת השלבים הקודמים כבר הביאו לפיתוחים מוצלחים של מספר מערכות-עזר בתחום הבטיחות. בינואר השנה כבר החלו ניסויים אחרים של מערכת בקרת תנועה מתקדמת, ITS, במסגרת שיתוף-פעולה בין השלטון המקומי באזור הירושימה, גורמים אקדמיים וגורמי תעשיה. המערכת משלבת חיישנים הממוקמים בצד הדרך והנמצאים בקשר עם כלי-הרכב, כדי להתריע על מצבים מסוכנים בפוטנציה שאינם מזוהים על-ידי נהג המכונית.