הפעם השלישית בה וולוו ^יורדים לשטח^ בעידן המודרני (לאחר ה-XC70 וה-XC90, לא כולל גרסאות צבאיות מן העבר הרחוק...) נעשית באמצעות ה-XC60 החדש, שיושק בז'נבה. רכב הפנאי – או 'קרוסאובר' - המוצק ושרירי למראה מיועד בראש ובראשונה לכיבוש שטחי הערים הצפופות או הכבישים הפתוחים, החלקים, והעשויים אספלט אירופאי או אמריקני משובח. בוולוו מאמינים ככל הנראה שימי ה-SUV הזוויתיים וחדי הקווים חלפו, ובקונספט שיוצג קשה למצוא כאלו. הטרנד המוביל כיום בתחום הולך יותר ויותר לכיוון הקווים המעוגלים וה-XC60 הוא דוגמא מצוינת לכך. מבחינת וולוו המדובר בדגם משלים לאחיו הגדולים – ה-XC90 הגדול וה-XC70, הסטיישן לשטח. כמוהם גם הוא מצויד במערכת הנעה כפולה, וכמצופה מבן למשפחת וולוו נושא הבטיחות נמצא גבוה ברשימת הפלוסים; למשל: מערכת ה-^City Safety^ העוזרת בשמירת מרחק במהירויות נמוכות (בעיקר למניעת תאונות פגוש-פגוש בעיר) שעיקרה ^תפיסת הפיקוד^ מידי ורגלי הנהג בעת סכנה, כאשר זה אינו מגיב מהר מספיק. פרטים מלאים ייחשפו עם השקת הרכב אך כבר עתה מעלים אנשי וולוו את רף הציפיות בהכריזם כי ^זו הוולוו הבטוחה אי-פעם^. בעוד שה-XC60 קונספט – שהוצג בתערוכת של דטרויט, בתחילת 2007 - צויד במנוע 3.2 ליטר מוזן ביו-אתנול עם 265 כוח-סוס, הרי שהגרסה הסדרתית תתאפיין בהיצע מנועים ארצי יותר. עם תחילת השיווק – בסתיו שנה זו – ניתן יהיה לבחור בין 3 יחידות כוח שונות: 2 דיזלים בנפח 2.4 ליטר (163 ו-185 כוח-סוס) ובנזין בנפח 3.0 ליטר עם 285 כוח-סוס – כולם מוגדשי-טורבו. ה-XC60 ייוצר במפעל וולוו שבגנט, בלגיה והכוונה לייצר בשנה הראשונה 67,000 יחידות ממנו.