פורד תשיק את הקוגה החדש בז‘נבה בגרסתו הסדרתית – רכב פנאי רך (או 'קרוסאובר', אם תרצו) המיועד בעיקר לכרך ולבעלי משפחות, פחות מכך לתיקול שטח קשה לעבירות. פורד משחררים מזה זמן מה איתותים ושלבים שונים באבולוציה של הכביש-שטח החדש שלהם, החל במכונית קונספט בשם איוסיס X (שהושקה בפריס 2006), דרך איור ופרטים ראשונים של ה-Kuga כקדימון לקראת – וכלה בחשיפת תמונות ופרטים נוספים בתערוכת פרנקפורט, בספטמבר 2007. עתה מודיעה פורד על תחילת הייצור הסדרתי של הקוגה, שייחשף בגרסתו המוכנה לייצור במהלך תערוכת ז'נבה במרץ הקרוב. כפי שכבר ידענו, הקוגה מתבסס על רצפת הפוקוס ובפורד תולים בו גדולות ונצורות: ^לקוגה הפוטנציאל לשחזר את ההצלחה האדירה של ה-S-Max^ מצוטט נשיא פורד אירופה, ג'והן פלמינג, בהודעה לעיתונות. יחד עם תמונות ראשונות שוחרר מידע אודות מנוע אחד בלבד איתו ייחשף הקוגה: טורבו-דיזל (מסילה משותפת) מתקדם בנפח 2.0 ליטר המציע 136 כוח-סוס, ושישודך לגיר ידני בעל 6 מהירויות. עוד נמסר שניתן יהיה לבחור בין גרסאות הנעה כפולה להנעה קדמית. סביר מאוד להניח שבעתיד הקרוב – ייתכן שכבר עם תחילת השיווק באירופה, ^במחצית הראשונה של 2008^ – תוצענה יחידות הנעה נוספות ותיבת הילוכים אוטומטית. עם נתון אורך של 444 ס^מ יתמודד הקוגה ישירות מול רכבי פנאי דוגמת הטויוטה ראב4 (439 ס^מ), הונדה CR-V והלנד-רובר פרילנדר (453 ו-450 ס^מ בהתאמה), אך גם בגדולים יותר (ועם אופציה ל-7 מקומות לעומת 5 בקוגה) כמו המיצובישי אאוטלנדר ואחיו הצרפתים פיז'ו 4007 וסיטרואן C-קרוסר (אורך 464 ס^מ) או שברולט קפטיבה (463 ס^מ). נפח ההטענה שיציע הקוגה ינוע מ-360 ועד ל-1,355 ליטר (כאשר המושבים האחוריים מקופלים). כיאה למכונית המושקת בעולם שאוהב ירוק, מצהירים בפורד בגאווה על נתון פליטת CO2 של 169 גרם/ק^מ – הטוב בקטגוריה, לטענתם. גימיק נחמד המוצע לראשונה בפורד אירופאית היא הדלת האחורית המפוצלת הנפתחת למדף תחתון וחלון עליון המתרומם מעלה. הקוגה ייוצר במפעל פורד שבסארלואיס, גרמניה, לצד הפוקוס 3 ו-5 דלתות, פוקוס סטיישן (Tournier) וה-C-Max. מחירים טרם פורסמו.