לקח הרבה זמן לסוזוקי להחליט להכנס לשוק הטנדרים האמריקני – והדרך בה עשתה זאת מתבקשת עבור יצרן קטן: במקום פיתוח דגם חדש לגמרי בעלויות מטורפות, יוצרים שיתוף-פעולה עם יצרן קיים, במקרה זה ניסאן. בשבוע שעבר הבאנו לכם תמונה ראשונה של התוצאה – הסוזוקי 'איקווייטור', שייוצר על-ידי ניסאן בארה^ב ואשר מיועד לשוק האמריקני. למעשה מדובר בניסאן פרונטיר (המוכר לנו כנאווארה, בגרסתו האירופית) עם עיצוב חרטום שונה, כפי שאפשר להבחין היטב בתמונות הרשמיות שפורסמו עם חשיפת הדגם, בתערוכת שיקאגו השבוע: הסוזוקי מוצע עם אותם המנועים (2.5 ל' 4 ציל או 4.0 ל' V6), באותן גרסאות מרכב (תא-וחצי או תא כפול), וגם הממדים זהים, כולל בסיס-גלגלים ארוך של 3.20 מ'. עם זאת, יהיו קצת הבדלים בהיצע תיבות ההילוכים, והסוזוקי יוצע רק כ-4x4 (הפרונטיר קיים גם בגרסת הנעה אחורית בלבד). התזמון של סוזוקי נראה מוצלח למדי. האקווייטור/פרונטיר הוא טנדר בינוני במונחים אמריקניים; בשנים האחרונות פלח שוק זה הוזנח למדי בארה^ב בגלל העדפה ברורה וחד-משמעית לטנדרים גדולים – אבל מצב זה השתנה בשנה האחרונה. שוק הטנדרים הכבדים בארה^ב, ובכלל של רכבי פנאי גדולים, הצטמק משמעותית בארה^ב בעקבות עליית מחירי הדלק שם, ויתכן מאד כי הציבור האמריקני ישמח לפנות לאלטרנטיבות יותר קטנות וחסכוניות. גם הטנדר החדש של האמר, ה-H3T שנחשף אף הוא בתערוכת שיקאגו השבוע, שייך גם הוא לפלח השוק הבינוני כך שבהחלט יתכן שנצפה בהתעוררות הסגמנט בזמן הקרוב. כדי להדגיש את נושא הפאן, השטח וסגנון-החיים אותם אמור הטנדר החדש לייצג, הוכנו לתערוכה בשיקאגו שלוש גרסאות של האיקווייטור על-ידי סדנאות חיצוניות, כל אחת עם אבזור ואופי ספציפי ליעודים שונים. ה-RMZ-4 הצהוב מיועד לחובבי נהיגת שטח, ה-Quad (בגימור דמוי-צבאי קשוח) מכוון לחובבי פעילות-פנאי, וה-Quay (עם הסירה על נגרר) – לאוהבי פעילות שיט. אלו אינן גרסאות סדרתיות שתציע סוזוקי, יש לציין, והן הוגדרו כקונספטים. השיווק בפועל של האיקווייטור יתחיל בסוף 2008.